söndag 6 juli 2008

Tjenamors

E säger så när jag ringer eller han ringer mig. "Tjenamors" säger han med glad stämma.
Skönt att höra honom glad. Det gör mig lugn även om jag inte kan låta bli och tänka på allt hemskt som kan hända när jag inte är där hos honom.

Som jag skrev tidigare så har jag varit med Systeryster och StorE till StorEs föräldrars sommarställe. En helt fantastiskt härlig gård som är så avstressande så jag faktiskt sov ända till nio i morse. StorEs föräldrar bjöd på god mat och dryck och det var så mysigt. Har inte bara slappat och tagit det lugnt. Tvärtom. Har hjälpt till att måla skåp och skåpluckor till köket i det hus Systeryster och StorE bor i när dom är där. Var riktigt roligt och nu ser jag framemot att få fixa min egen lägenhet.

I torsdags var jag och tittade på en tvåa I lilla samhället Rosersberg och jag tror den passar alldeles utmärkt för mig och även för E. Vi får väl se om jag får köpa den och isåfall finns det lite arbeta att pyssla med där. Bla lite eljobb, målning och köksrenovering. Inte så mycket men lite så jag får känna mig hemma.

Det är inte bara att skilja sig, det är så mycket mer än bara det där pappret som man skriver under och lämnar in. Och det är inte lätt att i semestertider få ihop det med värderingar och bodelningar.

Imorgon är det en nya arbetsdag och en ny arbetsvecka, men sen efter att den här veckan är över så är det tre veckor semester. Sista veckan åker jag och E till Gotland med systeryster, StorE och mor. Då hoppas jag att solen skiner på oss och att jag kan koppla bort den trista vardagen för en stund. Dom två första veckorna vet jag inte riktigt än vad vi gör, men nåt mer än att bara packa och göra trista saker hoppas jag iallafall.

Nu är det dags att sussa igen.
Tjenamors min lilla älskling. Vi hörs imorgon igen.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du vännen, det är mycket att tänka på plus att man mår dåligt och är ledsen...

Låter ändå som om du har haft en bra helg, det känns skönt att höra tycker jag som blir ledsen när du e ledsen.

Ha en bra arbetsdag. kramelikram//S

Hanna sa...

Åhå, du har övat på att renovera. Det låter som en härlig helg. Skönt det! :)

Prinsessmamman sa...

Tittade in på er gamla blogg och läste de trista nyheterna... Men jag flyttar med dig hit i stället. Vilken glad och härlig bakgrund! Jättefin! Lycka till med allt som står framför dig nu.

CiCCi sa...

Sabina: Ja det var en bra och lärorik helg. Skönt att alltid vara omgiven av vänner och ha saker att göra.

Hanna: Jorå, övat har jag allt gjort. Ser framför mig hur jag står på kvällarna i min nya lägenhet och målar och fixar.

Prinsessmamman: Välkommen in till mig. Kul att se gamla bekantskaper som tittar in för att se hur man mår. Jag är själv ganska nöjd med bloggen och har Sabina att tacka för det. Tack för omtanken och jag börjar nästan tro att jag kommer att greja det.