måndag 21 juli 2008

Grön(an) i ansiktet

Måndag och semestervecka två startade bra, blev lite tråkig i mitten och slutade hyffsat.

Började med en morgonpromenad. Härligt i lite duggregn.

Efter frukost och en lång dusch åkte jag och E till Rosersbergs station för att ta tåget till Stockholm. När jag skulle ta fram plånboken visade det sig att busige E gömt plånboken i bäddsoffan som vi bor i hos mor och far. Hem igen och hämtade den. Ganska stressad och irreterad glömde jag att låsa dörren efter mig. När mor och far, som var och hämta flyttkartonger till mig, kom hem satt mina nyklar i låset och dörren var olåst. Förlåt igen.

Tågresan och bussfärden till Djurgården gick bra och vi var ändå före Fam Grewe till Gröna Lund.
Jag och E hann börja med en tur i Nyckelpigan. När Fam Grewe kom blev det en till tur i Nyckelpigan, en i Lycktan (lilla frittfall) och en i Vilda musen för grabbarna innan vi bestämde oss för lite lunch.

E är matglad och åt som en häst. Kastade i sig maten dessutom. Det var kanske inte den bästa kombinationen. Efter maten tog vi en sväng in i lustiga huset och när han kom ner i flygande mattan tyckte jag nog att han började se lite ansträngd ut. Vi gick mot Kvasten och han var laddad och glad, men efter att ha stått i kön ett tag kom han och såg lite lagom blek ut och sa att han inte ville åka nåt mer.
Sabina och hennes grabbar åkte och såg ut att super skoj. Själv har jag aldrig riktigt förstått tjusningen med det farandes uppåner, snabbt och alldeles snurrigt. Blir yr av att bara titta. Jag hör alltså inte hemma på tivoli, men det är ju skoj att köpa lotter och att se andra plåga sig.
E var hängig och då passade Fam Grewe på att ta en tur i Jetline, bergådalbanan, medan jag försökte få E att bli pigg igen. Sen ville E åka hem.

Självklart åkte vi hem. Stackarn mådde inge bra och jag förstår varför dom döpt stället till Grönan för det var färgen på Es kinder.

Molnen blev gråare och gråare och trots det beslöt vi oss för att gå en stund för att slippa sitta i en varm buss. Var så orolig att han skulle behöva..ja ni vet...så vi gick.
Vi hann gå ungefär sju minuter sen såg jag en grå vägg av regn komma emot oss och jag fick snabbt fälla upp paraplyet. Inte för att det hjälpte så mycket mot det åskväder som drog in över Djurgården, men för syns skull. Vi sprang till närmsta busshållsplats och tog bussen iallafall.

E piggnade till och både bussresa och tågresa gick bra.

Synd att det behövde ta slut så snabbt och att det gick så mycket pengar för väldigt liten stund. Vi hade kul så länge det varade och E trivs med grabbarna Grewe. Jag hoppas Sabina och Mats hann åka slut på det häfte jag köpte och att det blev en tur i Kärlekstunneln också.

Inga lotter för min del, men det gick ju en hel del pengar ändå så det kanske inte gör nåt. Jag känner dock på mig att jag säkerligen hade vunnit nåt stort och gott.
För ni vet väl vad dom säger: Otur i kärlek, tur i spel.

Tack för idag.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Ja det var ju en toppen dag tills lilla E blev grön i ansiktet=(
För många kycklignringar.

Det blidde ingen tur i kärlekstunneln, det blev jätte lång kö när det började regna, alla ville ju åka dom karusellerna som var inomhus liksom=)
Men det gjorde ju inte så mycket.

A mådde lite illa på vägen hem han oxå, kroppen är ju inte riktigt skapt för att åka runtruntrunt i en karusell.

Lycka till med packandet nu idag, glöm inte det vi pratade om igår, klarar du det inte själv, kommer jag å hjälper dig=) Hehehehe. kraaaaaaaam

CiCCi sa...

Nämen vad trist att det inte blev nåt hångel i the löv tunnel för herr och fru Grewe. Nästa gång kanske. Jag minns precis hur det känns att må så där illa och det finns ju en anledning till att jag står vid sidan och tittar på. Bara å hoppas att E inte tagit skada av det här och aldrig mer vill åka på tivoli. Fast det är klart, man spar ju pengarna. Det går bra å packa och jag hör av mig om jag behöver hjälp ;-)
Kramis på dig.