tisdag 22 juli 2008

Högtryck på G

Äntligen.
En och en halv vecka har snart gått av min semester och lika mycket är kvar innan det är dags att återgå till jobbet. Känns inte riktigt som jag haft semester än, men på söndag åker vi till Gotland och då ska jag bara slappa och njuta. Jag, E och mamma tar färjan natten mellan lördag och söndag och så kommer Systeryster och StorE på söndag dag. Ska inte tänka på T alls och bara njuta och koppla av och jag hoppas verkligen att solen skiner varje dag från en klarblå himmel.

I morgon kommer högtrycket som det pratas om. Man kan läsa om det i tidningar och se det på tv. Nu kommer värmen tillbaka, äntligen. I morgon åker bikinin på och badlakan ska packas för vi ska ut till skärgården. Till Stavsnäs bär det av för att bada och sola. Min far växte upp där så det blir säkerligen en del sightseeing också. Själv har jag inte varit där på typ 15 år eller mer så det ska bli kul och se om jag känner igen mig.

Det var där mor och far blev kära för 41 år sen. 10 juli 1967. Hujedamig sån lång tid. Och dom är fortfarande kära. Så fantastiskt kära. Det är så härligt att se dom tillsammans. Visst kan dom också bråka och bli osams, men inte lika ofta som dom kramas och är sams. Dom ställer upp för varann, gör saker tillsammans och på varsitt håll, hjälper varann och har gemensamma intressen. Det verkar så härligt att få ha det så, en och samma partner för evigt. Precis som min mormor och morfar. Nästa sommar firar dom 60 årig bröllopsdag och dessutom fyller dom 80 år båda två. Jisses vilket kalas det ska bli.

Idag har E lekt med kompisar och jag har packat lådor, men i morgon ska vi vara tillsammans i solen. Å så härligt.

6 kommentarer:

Anonymous sa...

Det är så fantastiskt att återvända till sådana ställen, som man har massor av minnen till. För man känner igen sig hela tiden. Det är så läckert, att man vet vart kojan var, eller vart man åt glass en dag, ha nu en riktigt trevlig resa med din familj!!!!

Tråkigt med illamående på grönan, men det finns en anledning till att människan inte åker omkring så dagligen, "vi är inte gjorda för den sortens rörelser"......

// Petra

Helén sa...

Hoppas ni hade det jätteskönt i Stavsnäs, det är ju i trakterna där jag gick min utbildning. Jättefint där ute ju! Har ju varit fantastiskt väder idag, så det måste ha varit kanon där ute! Tråkigt att Grönan blev lite av en flopp för er del, men så kan det bli! Han kommer säkert äta lite försiktigare nästa gång ni kommer dit.... ! =) Kraam!

Sabina sa...

Mysigt med utflykt å vilket väder det har varit idag, yejjj har min semester börjat eller har den=)

Å snart blir det Gotland för hela slanten för er, kul kul. Min mamma är där nu med alla syskon ja åsså Bengan så klart=)

Puss å kram

CiCCi sa...

Petra: Det blev en hel dag med härliga minnen för far och mor. Far pekade ut många ställen där han klättrat, lekt, gått i skolan och åkt skridskor. Själv kom jag inte ihåg nästan nånting av sist vi var där. Men det är ju förändrat en hel del också. Jag instämmer helt i din mening ang Grönan. Kram på dig.

Helén: Det var verkligen en toppen dag. Sol och härlig värme. Det är precis som du säger väldigt fint där ute. E försökte äta lite för mkt ikväll, men så kom han på hur han mådde på grönan så då gav han sig. Kram på dig tillbaka

Sabina: Nästa år ska jag ha semester när du har för det verkar vara tur med vädret för din del. Wunderbar!! Jag älskar verkligen när det är sol och varmt och jag passar så bra på en filt vid vattnet. Lovely. Ska bli toppen väder hela nästa vecka också såg jag så jag får nog lite bränna den här sommaren också. Känns bra att ha lite färg innan Gotland. Kramis på dig.

TP's crib sa...

Oj, hela sex månader! Hoppas jag lyckas innen dess. Sabbe lyckades ta ett jättefint smile-foto på henne idag, hyfast avis jag blev (det är ju ändå min unge liksom) =)Hoppas du har det jätteskönt på Gotland! // Fia

CiCCi sa...

Fia: Det gäller verkligen att vara snabb med kameran, men eran sötnos kanske förstår det där tidigare förståss. Tack, jag hoppas oxå att vi får en bra vecka där.