tisdag 15 juli 2008

Hyllning till min vän Sabina

Jag är omgiven av vänner. Vänner som inte hör av sig och som jag själv inte hör av mig till så ofta. Men när det kniper, när vinden blåser kall, molnen mörknar och inget längre känns roligt så finns dom ändå där. Ett Sms, ett telefonsamtal, ett mejl eller en kommentar här betyder så vansinigt mycket när hjärtat blöder och det känns som det aldrig kommer att bli bra igen.

Sen finns det speciella vänner som gör ytterligare lite mer för att visa att dom bryr sig.

Sabina är en sån vän.
"Alla borde ha en CiCCi" brukar hon säga, men hon skulle bara veta vad hon betyder för mig. Och alla andra som inte har henne som vän missar verkligen något.

Nej Sabina, vi får ändra det uttrycket. "Alla borde ha en Sabina". Tänk vad världen hade sett annorlunda ut då.

Hon får mig att le och slappna av. Hon får mig att känna mig snygg med alla hennes kommentarer. Hur ful jag än är så räcker ett telefonsamtal med henne så jag kan gå lite mer rakryggad för en stund.
"Hallå snygging!" Svarar hon när jag ringer, eller när hon ringer.

Sabina har alltid något roligt att säga som får mig att bli på bättre humör. Men hon kan även vara allvarlig när det behövs och komma med många goda råd. Jag kan prata med henne om allt och jag kan tillochmed bli arg på henne utan att det skulle förstöra något.
Det är inte allt för ofta hon tänker på sig själv i första hand. Hon låter såklart sin familj komma i första hand. Sen vänner som jag. Sen jobbet. Det är inte många timmar om året som hon verkligen gör något för sig själv. Och gör hon det får hon ändå dåligt samvete över att hon kanske egentligen borde vara med sin man, sina barn.

Hon är precis så som en väldigt god vän ska vara och jag önskar att jag kunde vara lite som hon är.

Sabina, tack för ikväll. Det var roligt att följa med och träffa din familj och få tänka på annat för en stund. Kul för E att få leka med dina grabbar (han somnade ovaggad kan jag säga). Du är fantastisk och jag hoppas att M och du lever lyckliga i många år tillsammans. Jag behöver aldrig känna mig ensam när jag har dig.

9 kommentarer:

Sandra sa...

Vad fint du skriver till en fin vän!

Kram på dej!

Sabina sa...

Sitter helt mållös med tårarna rinnande på mina kinder. Det här är nog det finaste någon sagt till mig någonsin. Tack käre vän.

Dock är det väldans sant då jag säger att alla skulle behöva en Cicci, för med din omtanke och hjälpsamhet så är du en helt fantastisk människa, dessutom är du ju snygg oxå.

Det var så lite så. Det var så kul att se dig prata och skratta i kväll, något jag är så glad över för du vet är du ledsen så är jag ledsen, när du är glad så är jag glad.

Thats what friends are fore, you know.

Love you. Kram och tack för ett helt otroligt rakt in i hjärtat inlägg.

CiCCi sa...

Sandra: Och vartenda ord är sant. Kram tillbaka

Sabina: Men inte ska du gråta heller. Knasboll. ;-) Det är ibland så svårt att uttrycka sig hur jag verkligen känner för dig. Det är så mycket jag skulle vilja göra för dig och åt dig, men jag känner mig ibland otillräcklig. Det är då skönt att veta att vi har varann iaf och kan stötta varann.
Kram på dig vännen.

Anonymous sa...

Jag kan bara hålla med. Både du och Sabina är ett par fantastiskt fina vänner, även om jag inte ser er så ofta..... vi får ta och ändra på det!!!!!!! Hoppas jag!!!!!
Jag är säker på att du kommer att få ett bra högtryck som skingrar alla dina moln.
Jag tittar in här lite då och då, jag sitter mycket vid datorn och pluggar inför mitt nya jobb - så "I'll be back"

Kramisar!!!! Petra

Sabinas mamma sa...

Cissi - du har gjort det många ibland tänker att man ska göra men aldrig gör dvs du har sagt vad du känner till en person du tycker mkt om. Varför gör man inte det lite oftare kan man fråga?
En jättefin hyllning till en mkt god vän - vackrare kan det nästan inte bli.
Fantastiskt bra video, helt perfekt.

Mari sa...

Jag är så glad för att du har så jätte underbara vänner nära dig som stöttar och tröstar. Då vet man att du har det bra i all bedrövelse, och som du skriver så kommer alltid sol efter regn.

Och du, jag vet att du finns om jag skulle behöva stöttning ngn gång oxå fast vi inte bor så nära. Det är sådana kompisar man behöver, kompisar man träffa och pratar med ofta, vänner som man bara pratar med då och då men som ändå alltid finns i solsken och i regn.

Kramis på dig och E

CiCCi sa...

Petra: Så du pluggar igen? Du är så välkommen in när du vill och jag blir glad av att läsa att du fortfarande ser mig som en vän trots att vi inte hörst på så länge.

Sabinas mamma: Tack för senast. Det var så trevligt och gott och det var kul att se ert "nya" hus. Det blir ju kanon fint och det bästa är ju skafferiet. Fantastiskt! Ja det är härligt att ha vänner och som du skriver så kanske man inte säger det så ofta tyvärr. Det är många bra låtar som passar in på din dotter, men det var den här jag kom på först när jag tänkte på din dotter.

Mari: Det är skönt att veta att du finns där trots milen mellan oss. Jag kan ditt nummer så jag ringer dig och du kan alltid ringa mig med. När du vill. Kram tillbaka till dig och din familj.

MissyElliot sa...

Härligt du skriver. Underbart med sådana vänner . (Har också en sådan...)
:-)

CiCCi sa...

MissyElliot: Välkommen hit. Tackar för komplimangen. Menar det jag skriver och det är synd om dom som inte har såna vänner som vi har. Ha en bra dag.