onsdag 9 juli 2008

Hyllning till min systeryster

Min Systeryster är helt fantastisk.
Ni ska veta att det inte är helt lätt att skiljas. Om ni inte redan visst det alltså. Mycket saker och minnen som ska delas upp, jurister ska kontaktas, måste fixa nya försäkringar, elbolag ska bestämmas, renovering ska planeras, inköp ska göras, ny skola ska kontaktas och tusen saker till. Själv är jag så upptagen med alla känslor och jag tror jag har koll på läget, men så kommer min allra käraste syster till min undsättning.

Hon följde med till lägenheten första gången och hon var med när jag skrev kontraktet. Idag fick jag ett excelark med råd på vad jag ska tänka på vid renovering. Där kan jag föra in alla kostnader och skriva i det jag vill köpa in. Sen fick jag också ett Word dokument med massor av komihåg stolpar. Vilka jag ska kontakta, när det ska göras och annat jag ska tänka på.

Min systeryster jobbar som projektledare på en reklambyrå och hon gör ett fantastiskt och prisbelönt jobb där. Det märks i allt hon gör att hon vet precis vad hon sysslar med. Hon planerar och fixar allt, och behövs planeringen göras om så ser hon inte det som ett hinder. Hon har full kontroll och är påläst när det gäller det mesta. Det finns egentligen inget jag inte kan fråga henne om.

Hon är inte rädd för att säga ifrån när det behövs och hon kan till skillnad från mig prata när hon anser att någon gör fel. Jag har lättare för att vara tyst än att verkligen säga vad jag tycker och jag tycker inte om att hamna i diskution.

Den här är för dig min älskade systeryster.
Bette Midler -Wind Beneath My Wings

8 kommentarer:

Systeryster sa...

Tack min älskade vän, sitter här och gråter på jobbet så nu sitter sminket härligt snyggt på kinderna kan jag säga.
Det var det finaste brev jag nånsing fått. Tack, jag älskar dig!

CiCCi sa...

Äsch. Det var ju inte meningen att du skulle gråta, du skulle känna dig stolt över allt du gör. Vad skulle jag göra utan dig? Varma kramar från lillstrumpa

Monica sa...

Åh, er syskonkärlek får även en åskådare att fälla en tår (och bli lite avis ;-)).

Kramar till er båda fixare!

Mari sa...

Guuud vad jag är avunsjuk på dig som har henne. Jag som inte har ngn syster el bror.

Kramis

CiCCi sa...

Monica: Det hon och jag är tillsammans är väldigt speciellt och det är tryggt att ha henne där. Kramar tillbaka

Mari: Jag tror på dig och jag önskar att E kunde fått ett syskon han med. Du får ge mig tips på hur det ändå kan bli hur bra som helst. Kram kram

Sabina sa...

Fantastiskt. Syskonkärlek när den är som allra bäst.

Mari sa...

Jag har inte saknat ett syskon jämnt men när jag hör ngt som tex du och din syster har, så saknar jag ett syskon. Men jag har överlevt och det kommer E också att göra. Han har ju världens bästa mamma.

CiCCi sa...

Sabina: Japp, det vi har är alldeles speciellt och det känns otroligt bra att hon finns där.

Mari: Tänkte inte på det. Det är klart han kommer att greja att vara ensamt barn när han har mig ju. Han har precis som jag en väldans massa vänner och det kommer man långt med eller hur!