måndag 7 juli 2008

Lägenhet

Jag har blivit med lägenhet.
Mäklaren ringde idag och berättade att jag får köpa lägenheten jag titta på i torsdags. En tvåa på 59 kvadrat i Rosersberg. En alldeles egen som jag får bestämma alldeles själv över. Möbler, tapeter, gardiner, växter, musiken, handdukarna...allt.

Känns som när jag flyttade hemifrån för första gången. Skillnaden är att jag flyttade ca 45 mil hemifrån till den lilla lilla "byn" Malung i västra dalarna. Men jag minns det så tydligt som om det vore igår. Spänningen inför flytten och inför att träffa nya människor i skolan jag skulle gå i. Och jag minns att när mor och systeryster lämnade parkeringen ångrade jag valet av gymnasiumutbildning och ville bara att dom skulle vända och hämta hem mig igen. Jag grät och kände mig ensam. Men efter ett par veckor hade mor svårt att få mig hem över helgerna istället.

Jag är lika rädd för att behöva vara ensam igen som jag var då. Jag är inte en ensamvarg, jag behöver sällskap och jag kommer att fortsätta att ringa mina vänner för att inte behöva "sitta själv". Den dagen kommer att komma då E är hos T och jag ska vara vuxen och vara ensam. Alla har någon att vara med och även T har det. Det är mest irreterande.

Jag såg ett program förra veckan på svt som handlade just om hur det är att skiljas efter en otrohet. Kände igen mig i deras berättelser om hur man hoppas att det andra förhållandet inte ska hålla. Precis så ego känner jag mig med, men bara när det gäller just den biten. Jag hoppas att vardagen och tristessen möter dom som ett slag i ansiktet. Vad ska dom göra när golfen är över för den här säsongen?

Det känns som jag går en fattig höst till mötes pengamässigt. Om någon vill bli av med lite möbler och ett frysskåp är ni välkomna att höra av er här på bloggen. E har iochförsig sagt att han ska hjälpa mig med pengar för han är så rik. Min rara och omtänksamma lilla E.

Den 12 september börjar renoveringen.

12 kommentarer:

Sabina sa...

Föööök jag som har slängt å slängt å slängt å slängt å, ja du vet slängt.....Skit oxå, det är ju nu jag skulle ha hyrt värsta förådet på Shurgard=)Så jag bara hade kunnat ge dig allt som jag nu har slängt å slängt. Faan oxå.

Men ååå vad det låter mysigt att få göra iordning sin egen lägenhet, tänk att välja ut tapeter och gardiner, tvätta sin egen tvätt och städa sin egen skit, fatastiskt.
Du hör att jag peppar va.

Det var skönt att prata med dig idag, du lät så lugn å upprymd, love it.
Sov gott smultronblomman<3

CiCCi sa...

Sabina: Inga problem gumman. Jag har redan fått så mycket av dig så jag vet inte om jag nånsin kan tacka tillräckligt.
Just det att inte behöva städa efter nån annan, eller plocka i och ur diskmaskinen, stryka min egen tvätt och inte bli irreterad över att känna sig som en hushållerska. Väldigt skönt, men ensamt.

Prinsessmamman sa...

Känns som om man går igenom allt igen nu när man läser din blogg. Vi har kompisar som just gått isär, säljer huset och funderar på vilken skola barnen ska gå i. Sedan har vi ett annat kompispar där det knakade rejält för ett halvår sen när hon varit otrogen, men de lyckades lappa ihop det igen. Hoppas man slipper det på ett långt tag nu!

Hoppas det ordnar sig med alla möbler och grattis till lyan! Kramkram!

TP's crib sa...

Helloo!! Nu har jag/vi läst din blogg nån vecka utan att skriva nått! Ja vet, vi e kassa på att skriva tebax.. MEN! Jag tror helt klart att vi har möbler som vi kan styra bort, från källaren och garaget och så! what do you need? :)

Monica sa...

Härligt, härligt! Jag är renoveringssugen så det är bara att hojta. J har lovat att passa barnen under tiden o tom att hjälpa till med bygge och sånt om det behövs. Vi finns här för dig, det vet du.

Du är inte ensam! Du har en hel hoper kompisar och en underbar familj. Vi är bara ett samtal bort.

Kramis, min älskade exsambo ;-)!

Mari sa...

Grattis till lyan!!! Nu får du lita annat att tänka på oxå.
Jag tror du kommer att kunna skramla ihop möbler. Det brukar alltid poppa upp lite var stans när vänner och familj tittar runt på vad de har.

Sköt nu om dig, längtar till söndag när jag får träffa dig, E, Monika och Carro med familjer.

Jäääätttte kramar

CiCCi sa...

PM: Ja du kan tänka mig det. Det är skönt med en blogg att skriva av sig i vill jag lova.

Tp=Alva: Välkomna in! Alltid kul med nya gäster. Jag lovar att återkomma när jag vet vad jag behöver. Tack!

Monica: Vad skulle jag göra utan er. Jag hör av mig när jag tagit reda på vad jag ska göra och hur mkt kosing jag kan spendera.

Mari: Det känns konstigt men ändå riktigt bra att det ordnade sig med bostad. Längtar till söndag jag med. Ska bli så rackarns kul att se er.

Hanna sa...

Så spännande med lägenhet!
Faktum är att jag har en bror som precis bytt kyl och frys. Jag har ingen aning om vad de tänker göra med de gamla men vill du så frågar jag dem. Det är ett litet frysskåp men ändå ett frysskåp.

Sabina sa...

Åh jag vet oxå att den kyl och frys som Hannas bror bytt ut inte va allt för gammalt eftersom min far bodde där innan=) Så det vore ju toppen...

CiCCi sa...

Hanna: Det låter mycket intressant eftersom det inte finns någon frys i dagsläget. Hade iof tänkt att ha ett större frysskåp till alla mina bullar, men om det är en fristående liten frys så är jag iaf intresserad. Kylen som finns är välfungerande från 2000 så där är det ingen panik att byta ut än iaf. Fråga gärna vad dom ska göra med det.

Sandra sa...

Grattis till lägenheten! Kul att få pyssla med något helt eget... trots allt...

Kan tänka mig att man tänker och hoppas på att det nya förhållandet inte kommer att hålla..

Kram till dej!

CiCCi sa...

Sandra: Ja det känns faktiskt riktigt skönt att det har ordnat sig. Jag är påväg i rätt riktning.