onsdag 16 juli 2008

Semester, dag tre

Jisses vad dagarna går fort. Redan onsdag kväll och snart är den första veckan över. Jag vet vem det är som gör så att dagarna går så fort också. Snälla Sabina, sluta längta till fredag. För min skull!
Borde verkligen inte få ångest över det, men kan ändå inte låta bli att stressa upp mig över att det "bara" är två å en halv vecka kvar nu. Men det är mycket kvar att se fram emot. Som mer sol, kanotpaddling, fisketurer och Gotland.

Hittills har jag och E hunnit med följande:
Måndag: En trist dag. Vaknade upp i Enköping och åkte mot det såkallade hemmet. På em kom två mäklare och värderade huset eftersom vi vill veta vad det är värt inför bodelningen. Sen hände inte så mycket mer än så.

Tisdag: En lite roligare dag. Var iväg till Sigtuna för att gå på konkursauktion på AudioVideo. La ett par bud på bla dammsugare, strykjärn, mobiltelefon, digitalkamera, kaffekokare, vattenkokare och en platt tv 32'. Fick högsta budet på strykjärnet. Kanske inte det jag helst av allt ville ha, men nu har jag ett nytt och fint. Det blev glass till lunch. påväg hem från Sigtuna stanna vi till på gamla jobbet och hälsade på hos snyggaste Sabina. Sötaste Helen som jobbat där också kom förbi samtidigt. Mycket trevligt. Stannade till hos kompis till E där blev det lite fika till mellis. Sen hem och åt riktig mat till middag och sen blev det färd mot Sabinas mammas sommarställe. Firade Sabinas bror som fyllde år. Där bjöds det på mat och fika så det blev lite av båda delarna där också. Så man kan säga att vi fick till två måltider iaf.

Onsdag: E gick över till grannen och lekte lite medan jag for iväg till Sigtuna för att hämta ut mitt nya fina strykjärn. Sen tog jag med grabbarna grus (E och grannen V) till Gottröra för lite bad i Vängsjön. Tur att mormor och morfar bor precis där så vi kunde ligga och sola oss i lä. Det blåste ju näst intill storm nere vid vattnet, men det hindrar inte två badsugna grabbar. Det var bara 22 grader i vattnet. Burr. Det blev lite picknick med stekta-ägg-mackor, youghurt, melon och vatten. Sen bjöd snälla mormor på fika till grabbarnas glädje. Vid fyra var vi hemma igen och då blev det goda kotletter, kokt färskpotatis och brunsås till middag. Mums. Hade inte tänkt klippa nåt gräs för jag ska ju ändå inte bo kvar här, men så kom jag på att det var ett sätt att få lite motion också, så då blev det så iaf. Vs föräldrar kom hem vid åtta och då blev det en kopp te där innan det var dags att ta en dusch med gosigaste E. Nu ligger han i sängen och sussar sött och väntar på att tandfen ska komma och lägga en slant i glaset med dagens tappade tand.

Har hunnit packa en(!) låda än så länge. Det går inte fort, men det finns så mycket roligare saker att göra. Som att få färg på näsan vilket jag faktiskt fått idag.

Nu är det dags att göra tandfens jobb och sen ska väl jag också krypa ner i sängen.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Två bra dagar av tre det är ju kanon=)
Öhm vahettere vaddå längta tills fredag??? Nu fattar jag ingenting;)
Men jag lovar jag längtar bara till fredag, sen ska jag inte ens tänka på dom resterande två veckorna=) Sådom kommer att gå sååå långsamt så.
Hoppas du får mer sol på din näsa idag, det ser ut som finväder nu iaf.
Tjigneling//S

CiCCi sa...

Ok då, jag går väl med på det då. Jag tror inte att det fina vädret håller i sig idag tyvärr. Kanske får bli en dag att packa fler lådor. Ha en bra dag på jobbet. Kramis

Anonymous sa...

Ja du det där med blåsten denna sommar. Vad är det frågan om? finns det en avstängningsknapp för denna storm? Vi har haft semester i fem veckor nu och har varit på stranden ca 4-5 ggr, så fort man försöker så stormar det så man tror att örona ska trilla av.
Det låter som du har en bra semseter trots allt, det är skönt att ha sköna lata dagar som inte är så förfärligt bokade.
Jag skulle definitivt strunta i gräset, men det klart, all motion man kan få är ju bra!!!!
Ha en bra dag!!!
Kram Petra

CiCCi sa...

Ja du jag önskar att vinden tog slut nu och fanns det en knapp skulle jag gladeligen trycka på den. Pratat med mor och far om en tur med kanoten, men så länge det blåser är det ingen idé. Måste ju vara njutbart också. Ja just nu känns det ju ruskigt onödigt att jag klippte gräset för nu drar vi strax till det som kommer att vara tillfälligt hem tills jag flyttar till lägenheten. Till Mor och far.