fredag 11 juli 2008

Bara en dag kvar

Idag är sista jobbdagen, sen har jag tre veckor semester. Så gott folk, nästa vecka kommer solen och värmen!

Idag är det även sista dagen på två veckor utan E. Helt utan har jag inte varit för jag har ringt varje dag och jag har träffat honom ett par gånger. Bl a igår. Min morfar fyllde 69 så jag fick låna honom och åka på kalas. Tack T för det.

Vill verkligen inte jämföra dom här två veckorna som att jag varit fången för jag tror inte att en fånge har det så här bra som jag ändå haft det hos mor och far. Kärlek i massor och frihet att göra vad jag vill. Mat som serverats, disk som diskats, rum som städats. Har hjälpt till med tvätt ett par gånger, men det är allt. (Det är inte det att jag inte vill hjälpa till, jag har inte fått för mor.)Men det kändes ändå som att jag var på permission igår ett par timmar och fick träffa honom på prov för att se om jag dög. Jag vågade inte bli arg på honom när jag tyckte han gjorde nåt fel. Var för rädd att han skulle tycka illa om mig och inte vilja vara med mig dom kommande veckorna.
Vi lämnade honom i huset med T när vi skulle hem till mor och far.

Det var så jobbigt. Jobbigt att lämna och att träffa T.

Men nu kommer strax tre veckor då jag ska göra allt för att vi ska ha det så bra vi bara kan.
Längtar.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Vad skönt med semester nu, och så himla skönt att få träffa E igen!
Två veckor är låååång tid...
Ska du ha honom hos dig hela semestern nu?

Ta hand om er och myyyyys så mycket ni kan:)

Sabina sa...

Men fy, det var så ledsamt att prata med dig igår, du lät så ledsen. Jag kan inte föreställa mig hur det känns att vara utan mina killar så länge som två lååånga veckor, men tänk du har överlevt, du starka tjej.

Nu har du tre härliga semesterveckor med din älskade E, härligt.

Hoppas ni hänger med på Grönan, det vore jätte skoj & V pratar om det hela tiden.

Vi ses i kväll då smultronblomman, njut av din sista arbetsdag nu, om några timmar har du semester.

Helén sa...

Oj, två veckor är lång tid... Vet inte hur jag skulle klara mig utan Liam så länge...! Skönt att du ska få ha honom nu hela semestern, då får ni ta igen dom här veckorna! Önskar dig en jätteskön semester, och till att börja med, en bra helg! Kraam!

CiCCi sa...

Sandra: T har sagt att det är ok om jag har honom i tre veckor så jag tror att det blir så iaf. Det har varit fantastiska 24 timmar att få ha honom så nära och sova brevid honom. Såklart lite smågnabb från bådas håll, men det är ju inte så konstigt.

Sabina:Jag har pratat med E om grönan och det verkar som att han gärna åker dit med din familj. Han sa "Jaaaa det vill jag" så det blir nog bra. Men du får åka alla snabba grejer med honom. Jag bjuder. ;-)

Helén: Jag kan säga att det varit jobbigt. Tur att jag haft jobbet och mor och far och alla andra som jag besökt. Utan sysselsättning hade det nog varit omöjligt. Önskar dig detsamma.

Sabinas mamma sa...

Cicci
En stilla undran - varför har ni honom (eller är borta från honom)så lång tid? är det för att det är semestertider?

Annars är väl en vecka i taget bra? Blir inte så lång tid för en liten Erik att var ifrån sin mamma (resp pappa). Om det inte är semestertider vill säga.

CiCCi sa...

Sabinas mamma: Jo det är så här, eftersom han inte kunde kläcka ur sig att han träffat en annan och att han inte vill leva med mig längre lite tidigare så blev det så eftersom det blev lite svårt att planera om just semestern. Dessutom visste jag inte riktigt hur man skulle göra och hur andra gör. Men nu har jag hört att man tar varannan vecka även under semestern, så till nästa år vet vi. Förstår inte riktigt hur det går till ändå, men jag lär mig väl.