torsdag 24 juli 2008

Stavsnäs och annat

Igår var vi till Stavsnäs.
En härlig dag, solig och varm. Äntligen.

Vi packade en kylväska med godsaker och en annan väska med badsaker och så åkte vi iväg. Det tog sin lilla tid att komma fram men två bilfärjor och tio "är vi framme snart" senare så var vi där. Badade i Östersjön och det var kallt, typ iskallt, men vad sjutton det är ju sommar och då ska man bada. (E säger att det var varmt)
Solade och fick äntligen lite annan färg än den gråbleka man dragits med ett par månader nu.
E simmade nästan två hela simtag utan puffarna och jag tror han kan bli en riktig duktig simmare den här sommaren. Ska öva mer idag tror jag. Och hela nästa vecka på Gotland.

Det är ju helt underbart med sommar, sol och semester.
Satt och funderade på det igår i bilen att det är ju inte så stor skillnad på den här sommaren och andra ändå. T var ju inte speciellt intresserad av att följa med på utflykter och semesterresor tidigare somrar heller så att åka med E, mor och far känns som det brukar. T var mer intresserad av att slå förra årets golfrundor i antal än att ligga på stranden och slappa. Tänk så olika vi är ändå. När jag tänker efter så hade vi egentligen inget intresse gemensamt alls. Men jag ska ju inte tänka efter har vi ju sagt här på bloggen, men dom där dumma tankarna vill ju inte bara försvinna ju.

Igår var det nog SM i mckörning för jag tror att vartenda kotte som har en hoj var ute på en tur. Å jag drog många suckar av avundsjuka och saknad efter en egen. Saknar min Bandit. Om jag ändå kunde få vinna nån miljon eller två. Då skulle jag kunna köpa alla dom där möblerna till lägenheten och så skulle jag köpa mig en trea istället för en tvåa så jag och E får ett varsitt rum. Sen skulle jag köpa en liten bil, typ en minicooper eller en Polo och tillslut en ny fin motorcykel. Behöver ett nytt ställ också för det jag har är lite stort och saknar byxor och dessutom så måste ju E ha ett också och en hjälm. Om det skulle bli en slant över så kunde jag kanske ta mig en liten utlandsresa till ett varmt land i vinter. Ja det skulle vara trevlig att få vinna lite pengar.

Om inte annat så kan man ju alltid kanske träffa nån trevlig pojke som har en fin hoj så kan jag ju få åka med iallafall. Ska lägga till det i kravlistan ifall man får för sig att bli kär igen. Snäll, gilla min son, snygg, inte golfintresserad, har arbete och har hoj. Är det för mycket begärt eller?

4 kommentarer:

Sabina sa...

Jag tycker inte att det är för mycket begärt alls å jag har ju nämnt åtminstonne en som har allt av det där, kanske inte den absolut snyggaste i ett par skor, men helt klart super snäll & har hoj & inga barn & vill ha barn & gillar barn &singel & jagt tror bestämt att han HATAR golf=) hehehehehe annars kan jag nog få honom att hata golf.

Säg bara till så slår jag honom en signal...

Hoppas nu har det bra idag, det har vi haft, tror det eller ej men jag har BADAT i våran pool, jaha, bildbevis kommer senare på min blogg. Jag är sååå cool.

Snart ska vi iväg på kalas, fråga mig inte hur mycket han fyller, nåt mellan 65-70 tror inte att det är 70 dock, eller hoppas inte.

Vi har faktiskt jobbat lite på tomten idag oxå, äntligen efter flera år så har jg fått upp en sån här torkvinda el vindtorka el va faan det heter å jag är lycklig, vill bara tvätta hela tiden.

Sen har vi sågat ner buskar som har varit ivägen för poolen, så nu är det sol längre än igår, yejjj.

Det var ju synd ni inte kom förbi idag, men vi ses ju på lördag iaf innan ni försvinner till Gotland.

Kraaaaaaaaaaaaaaam

Anonymous sa...

GUMMAN!!!
Jag brukar tänka på dig när jag ser din gamla "Bandit". Den bor ju i Sigtuna, ialla fall gjorde den det tidigare (inte superuppdaterad)
Jag har oxå fått tillbaka suget.... det var borta länge efter min tråkiga "käkskada", och småbarnsår när hormonerna inte är riktigt på plats..... men nu i våras så kom suget tillbaka, därav att jag nu byter jobb, och har en massa plugg.....jag har ju varit borta från branchen ett tag.... och återvänder nu till ett jobb med mer krav på kunskaper.

Sätt du upp en önskelista på kille, jag är säker på att du får napp hos någon kille som uppfyller alla dina önskningar och som är verkligt intresserad av att tillbringa tid med dig och det du tycker är livs-kvalitet.

/ KRAM! Petra

CiCCi sa...

Oj, det där kallar jag kommentar. Flera rader lång.
Jo du har ju nämnt det. Kom på en sak til som han absolut inte får göra och det är att gilla djur så pass mycket att han har eller vill ha typ hund eller katt. Jag säger till om du ska slå honom en signal.
Torkvinda tror jag bestämmt och det är bara att gratulera. Super bra att ha nu den varma årstiden. Å lite trädgårdsarbete åsså. Duktiga ni. Kanske kan skådas på lördag dårå. Hoppas ni hade en trevlig kväll också. Kramis på dig vännen.

CiCCi sa...

Petra: Och medans jag skrev ett svar till Sabina dök du in. Trevligt.
Jaha så min Bandit bor troligtvis i Sigtuna. Kommer ihåg att Jens tjej köpte den. Ja du det var tider det.
Ja önska kan man ju alltid, men just nu känns det väldigt avlägset att träffa nån ny. Det dröjer nog. Alla dom bra är väl redan upptagna och har familj och ett gäng barn kan jag tro. Men som sagt, önska kan man ju alltid. Ha det. Kram kram