söndag 31 augusti 2008

Tjejmilen 2008 och annat som hänt i helgen

Japp, då var det avklarat. Sprang lite snabbare i år än förra men det hade varit skönt å säga att jag klarade det under en timme. 1 timme och 43 sekunder för att vara exakt enligt resultatslistan och jag hade 4707 tjejer före mig i mål. Hade sällskap av vännerna HL och HB, men dom är ju lite mer tränade än jag så vi sågs i startfållan och sen när vi tre kommit mål. Precis efter Djurgårdsbron, när man passerar 9 km skylten, blir det en såååå jobbigt svagt sluttande uppförsbacke och där hade jag inte mycket kvar att ge. Tur då att HLs man och barn stog där å hejjade. Det gav mig lite kraft att klara den sista kilometern. Sen när jag väl tagit mig uppför backen och passerat tvhuset var jag så rackarns trött igen att jag nästan både kissa på mig och såg dubbelt. Då såg jag min lilla hejjarklack bestående av E, mor och Systeryster. Lite kraft till och sen var det liksom bara målfållan kvar och så var det över.
Det var himla kul iaf och jag göra gärna om det igen. Det är ju som ett lyckopiller att få träna och det är ju det jag behöver nu. Bara det att....

IMORGON får jag nyckeln till lägenheten! Och då kommer nu en månad utan egentligen tid till annat än renovering, renovering, ett dop och lite renovering. Har en inbjudan till en lunch med mc också, men jag tror det får bli till våren istället. Måste ju få lägenheten färdig nu så jag och E äntligen kan flytta in. Snälla far var hemma idag och har hjälpt mig med målningen av köksstolar och byrå. Så nu behövs det bara ett lager färg tills å är dom klara att flytta in.

Men som sagt först renovering, sen flytta in. Har inte tänkt renovera så fasligt mycket, men lite ny el (som jag inte ska dra själv!), lite målarfärg och lite fixande med köket så jag får in frysskåpet där. Har bjudit in lite vänner från Rosers som är kunniga i både måleri och bygg för att få lite tips och råd samt mor, far systeryster och Sabina. Sen ska jag väl förhoppningvis klara det där själv med hjälp av mor och far. Har bara ett lite problem just nu som jag själv har skapat och det är följande. I Es rum kanske det inte är så kul att bara få vita väggar och nu har vi hittat en fondvägg som vi båda gillar. Den kostar "bara" 3000 kr och ser ut så här:

Problemet är att det troligen krävs en jävla massa tålamod för att klara av det eller att ta dit någon som typ sätter upp tapeter dagligen. Har inte råd att gör det obra. Så någon som känner för att renovera gratis (eller för en liten peng)nån kväll å sätta upp en väldigt fin tapet med ganska mycket mönsterpassning?
Nä, trodde väl inte det. Men om du/ni får fika då??

Annars har det varit en bra helg. Har hunnit med följande: besök på färgaffär för att kolla på tapet, på fotbollskola med E och besök på gamla dagis eftersom dom hade 20 års jubileum och det ligger precis vid fotbollsplanen, hämta Systeryster och StorE, hämta nummerlapp till tjejmilen, kalas hos HL och RL (deras son fyllde 2) och idag springa och nu slöa. Fast jag borde verkligen gå och stryka kläder nu. Bara en sak till.

Tycker att det är så skönt att besöka vännerna i Rosers utan att behöva känna mig olustig. Det är ju ändå Ts vänner från början. Dom gillar mig ändå och jag känner mig välkommen. Det känns som att komma hem nu när jag flyttar tillbaka.

Nu måste jag stryka.

10 kommentarer:

Sabina sa...

Så najjs to talk to you=)
Å det är klart dom gillar dig, det gör väl alla=)
Ska bli himla kul att se lägenheten=)
Kramkram

Monica sa...

Instämmer med Sabina. Som oftast ;-)

Jag hjälper gärna till med tapeten. Det är ju askul! Bara det är easy-up-varianten... J kan säkert passa knodsen o kolla in nån lattjo lekpark i närheten av nya lyan medan du å jag (å kanske nån mer?) tapetserar.

Kramen!

Monica sa...

...å så klart bjuds vi alla mer än gärna på din underbara fika!!!

Nästa år hoppas jag vi gör sällis på "milen"!

Kram igen!

Sandra sa...

Vad bra du är! Härligt med en tidsförbättring!!!

Lycka till med lägenhetsrenoveringen nu!

*kram*

Helén sa...

Vad du är grym som lyckades ta dig igenom tjejmilen! Usch, jag känner hur trött jag blir bara av tanken....!

Vilken fin tapet, tyvärr är jag inte alls bra på att tapetsera, men förstår att ni vill ha den! Hoppas du hittar nån som kan sätta upp den snyggt! Lycka till med lägenheten nu!

Kram!

Mari sa...

Måste varit skönt att korsa mållinjen, och klarat att genomföra det. Eftersom du haft så mycket annat att tänka på. Får man ha som mål att hänga med dig o Monica nästa år??
Hade gärna hjälpt dig med tapetsering, tycker ju att det är kanon kul, men som sagt vi bor ju inte näst gårds.
Men jag måste ta tag och komma å ha en tjejhelg med dig och Monica (Carro med om hon är i hemma), det vore ju kanon kul. Några flaskor vin o en massa tjejsnack!!!

Kramis

Monica sa...

C och Mari, om vi bara får hem Carro till nästa höst så kan vi springa en kvartett :-) Vore asroligt!

Vänta med tjejhelgen tills jag inte ammar lika mycket, snälla ;-)!!! Längtar efter ett glas vin, lite god choklad och en massa tjejsnack!

Kramar!

CiCCi sa...

Kram på er alla!!

Sabina: Men eller hur. Kan bara säga det samma. Och att se dig var ju en extra bonus liksom. Du är så välkommen när du får tid.

Monica: Hm...easy-up, är det nån sorts blöja eller? Nä du kompis, det är inte easy up. Men vi får se hur det blir med den tapeten. Inget är riktigt bestämt ännu. Såklart får ni fika. Ingen kommer därifrån utan att ha fikat lite. Japp nästa år ska det bli nya rekord och det är alltid väldigt trevligt med sällis.

Sandra: Det känns toppen! Nästa år får jag hoppas att jag ser dig på plats också. Jag kan behöva all lyckatill jag kan få så det mottages tacksamt!

Helén: Men nästa år hänger du väl med?! Ja vi får se hur det blir med tapeten. Det finns så mycket fint just nu så det är svårt att välja. Du är välkommen ner att se resultatet när jag blir färdig.

Mari (och Monica): Absolut, ju fler desto roligare. Det är bara å planera in redan nu. Å det vore hur myspysigt som helst å ha en tjejhelg med er. Jag har ju bäddsoffa för två och en kan ta Es säng kanske. Toppen. Vi får kolla när det passar för alla fyra. Å så kul det hade varit.

Anonymous sa...

Lycka till med all renovering! Och grattis till tjejmilen!
Kram Petra!

CiCCi sa...

Petra: Tack å tack. Ska du med å springa nästa år kanske?
Kram