torsdag 28 augusti 2008

Saker som gör ont

Det gör ont i mitt hjärta när E gråter. När han nu kommit på hur jävla jobbigt det är att hans föräldrar inte bor ihop längre och inte kommer att göra det heller. Det gör ont i E och det gör ont i mig. Min stackars liten som måste se detta onda. Och då är vi inte ens speciellt osams. Man har ju hört värre historier om skilsmässor. Men det spelar ingen roll när man är 6 år och vill att det ska vara som det alltid varit.

Det gör ont i min hand. E och jag fäktades lite med hans träsvärd ikväll innan jag skulle iväg på föräldramöte på skolan. E fick in en bra träff rakt på min högra hand och nu värker det upp i armen. Känns inge bra å sitta här ens, så jag borde nog gå och lägga mig istället.

Så jag gör det.
Godnatt

6 kommentarer:

Sandra sa...

Vill bara skicka över en stärkande peppkram!

Inte kul när ens barn är lessna.. snyft!

Inte kul heller att ont i armen :(

*kramar om*

CiCCi sa...

Å tack Sandra. Det känns bättre nu och E är lite gladare för en stund. Kram tillbaka

Sabina sa...

Ja du min kära vän. Vad ska man säga. Jag vet hur E känner sig, jag förstår hur han mår, jag kan känna hans smärta i magen som om den vore min egen och det måste få vara jobbigt, så egentligen är det bra (förstå mig rätt) att han är ledsen nu, det vore ju konstigt annars. STOR förändring i E:s lilla liv stor hjärtskärande förändring, en förändring som ett barn absolut under inga omständigheter vill vara med om,men som så många måste gå igenom.
Jag grät mycket, gör fortfarande i ju för sig, men kanske inte riktigt för det längre, jag hade ofta ont i magen, jag längtade efter min pappa, oftare än mamma för att jag var mer hos mamma än hos pappa, man får separationsångest, å man vet inte vilket ben man ska stå på. Men NU med facit i hand så har jag haft det riktigt riktigt bra, jag har blivit en bra människa och jag har många som älskar mig och som jag älskar tillbaka.
OJ så långt detta blev när jag egentligen bara skulle skriva att jag förstår att det är skita jobbigt att han är ledsen, det måste göra skit ont i hjärtat, jag är så ledsen över att ni båda måste gå igenom det här.
Skönt ändå att höra att ni båda mår lite bättre nu.
Kramar i massor*

CiCCi sa...

Sabina vännen. Skönt att veta att det kan gå bra ändå för ett barn som ser på när föräldrarna inte vill bo ihop längre. Det lilla barnet kan ju inte gör något åt det. Så orättvist. Han mår bättre nu när det gått ett par dagar, men jag misstänker att det återkommer många gånger till. Kramis

Helén sa...

Jag vet ju inte hur det är, men jag har en kompis som brukar säga om hennes föräldrar nåt i stil med att "hellre två glada föräldrar på varsitt håll än två som inte funkar bra tillsammans", och förr eller senare så kommer nog E också se det så. Även om det kanske dröjer länge, men det är nog bara att låta honom smälta den i sin takt... Bamsekramar på er!!

CiCCi sa...

Helén: Du har så rätt och jag hoppas innerligt att du får rätt i att han nog förstår det lite längre fram. Jag känner på mig att jag kommer att bli gladare och roligare nu när man mer kan koncentrera sig på honom en hel vecka. Ska bara renovera färdigt först.
Kramis