onsdag 27 augusti 2008

Mörbultad

Jag är helt mörbultad och känner att jag verkligen inte borde sitta vid en dator idag. Var till min snälla moster A igår kväll och fick mig en omgång massage. Jisses vad hon hittade stela muskler. I varje kroppsdel dessutom. Inte bara i ryggen alltså. Vaderna, låren, armarna och för-att-inte-tala om rumpan. Herregud alltså.
Hoppas det mjuknar till snart för det känns just nu som att jag redan sprungit tjejmilen.

Appropå det, på söndag smäller det. Då ska jag springa den där härliga milen runt Djurgården i Stockholm. Har ju som bekant inte tränat så mycket i år som förra. Men med lite jävlaranamma så ska jag väl lyckas att ta mig runt även om det inte blir på under timmen som jag hade som mål.

Och appropå tid under timmen. Nu har jag exakt 45 minuter på mig att bli klar innan jag måste åka till jobbet. Klara, färdiga, gå...

7 kommentarer:

Monica sa...

Åh, vad skönt med massage! Hade behövt mig en omgång jag med. Gissar att är du har/hade knutor av ilska och besvikelse så har jag av ren och skär trötthet.

Söndag ja, har det uppskrivet i kalendern men tror dessvärre inte jag/vi kommer kunna komma och hejja på dig. Ex2 och M kommer väl som din trogna hejjarklack? Nästa år, då kommer varken du eller jag undan med träning eller tävlingar för då ska vi peppa varandra ser'u! Det har jag redan planerat.

Ha en skön arbetsdag! Kan väl höras till kvällen, behöver prata oxå... Kramen!

Lasse K sa...

Att du inte hängde med lill-e runt mitt hus när ni var på besök då, hade du ju fixat under timmen lätt!

Men har en annan lösning, kan få låna mitt tidtagarur som batteriet är slut i så kan du själv bestämma slut-tid! smart va :P

Anonymous sa...

JAG kommer att heja på dig i mina tankar!! Det är så strongt av dig att delta i detta lopp, Jag kommer att tänka på dig hela söndan, medans vi kalasar för fullt!!!!!
Kram Petra

Sabina sa...

Men shit bruttan, tjejmilen är ju typ en hel jävla mil långt!!=)
Jag e glad om jag inte blir anfådd när jag går mellan bilen och kontoret...
DU e SÅ hImLa DUKTIG!!
Jag ska oxå tänka på dig på Söndag hela dagen.
Skönt med massage, vill oxå ha.
Kraaaaaaaaaaaaam

CiCCi sa...

Monica: Det var skönt, jag lovar. Det var skönt att prata med dig också igår kväll. Det behövde jag verkligen och jag behövde få höra det du sa. Kramis tillbax.

Lasse: Men att jag inte tänkte på det. Jag lånar gärna ditt stoppur och förbannar att jag valde att anmäla mig i klassen med tidtagning.

Petra: Jag kan behöva alla posetiva tankar jag kan få. Kram på dig.

Sabina: Ska jag anmäla dig till nästa år när jag ändå är där? Nu är det på tiden att du bokar en tid för massage. Moster A är så bra för hon tar i och mesar inte så henne kan jag verkligen rekomendera även om det är bit att åka. Boka två tider när du ändå är i farten! kram

Sandra sa...

Lycka till i morgon!
Jag är oxå anmäld... men har bangat ur...

Fast jag skulle ha promenerat med stavarna, som jag gjorde förra året och året innan.

Men nu när det närmade sig i år, så hade varken jag eller mamma ork och lust.. Så kan det gå!

Hur som helst - lycka till!

*kram*

CiCCi sa...

Sandra: Men nästa år så kanske vi ses där dårå. Det var rätt regnigt och kallt så det var ingen höjdare, men jag är glad att jag klarade det igen.