torsdag 7 augusti 2008

Det är inte lätt

att sälja sin bil har jag märkt.
La ut en annons för ungefär två veckor sen nu och den enda som ringt är nån skitunge som tyckte det var jätte kul att säga fula saker.



Vem vill inte ha en sån här skönhet? Jag behåller den gärna, om jag typ var miljonär. Det är inte det att den är dyr på nåt sätt, men som jag tror att ni vet vid det här laget så ska jag ju klara mig själv nu. Det är verkligen ett kap. Lovar. Är det inte nån som hör av sig så får jag bege mig ut i bilhandeln den här helgen. Trist att veta att den är värd så mycket mer än vad en bilhandlare ger bara.

Vill ni veta mer om bilen kan ni läsa mer här.

7 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Vi har sålt flera bilar med förlust... =( Finns för många bilar att köpa så folk betalar underpris. Hopplöst trist... Lycka till!

Lasse K sa...

Åhhhh!!! precis en sån där jag vill ha i 30-års present!! :P

kanske kan byta jämnt mot lite tårta och kaffe på Onsdag hemma hos mig?

CiCCi sa...

Prinsessmamman: Mycket trist. Tar en tur till bilhandlaren i morgon istället. Hoppas jag får ett bra pris bara.

Lasse K: Nämen kusinvitamin, hej på dig!! Kul att du tittar in. Tänk att du fyller 30. Om jag ger dig den i present, är jag bästa kusinen ever då eller? Kommer gärna och fikar på onsdag kväll. Vi får se vad som finns i paketen då....;-)

Anonymous sa...

nä, det är inte lätt att sälja det man vill. vi försöker sälja vår gamla barnvagn. det är ingen som ringer på den heller....
lycka till i bilaffärerna!!!

// Petra

Monica sa...

Vår bil har legat ute för försäljning i flera månader nu och ingen lycka, bara en har ringt och en annan har varit och kollat (och lagt skambud). Varning för skojerier oxå för jag fick ett mail från en som var väldigt intresserad men när jag ringde upp så visade det sig att han fyllde år och hans vänner drev med honom. Ha, ha - not!
Lycka till vännen!

Helén sa...

Vad vill du ha för en sån tjusig bil då? Vi skulle kanske beghöva en ny, tyvärr är väl den där säkert inte billigare än våra nuvarande.... Det är bökigt med bilar, de kostar, men man vill ju gärna ha en fin också..... ! =) Ha en trevlig helg! Kram!

CiCCi sa...

Petra: Alla säger att det är så lätt att sälja på blocket, men jag vet inte det. Bilar verkar ju vara det mest svårsålda. Lycka till med barnvagnsförsäljningen. Det tycks vara så att det är för bra tider för att köpa begagnat. Kram

Monica: Men det är ju helt otroligt att det ska vara så svårt. Men jag är inte bättre själv för jag köper hellre av en riktig försäljare än av nån som man inte vet vad dom försöker pracka på en. Men den här bilen är ju ett kap ju! Suck. Jag ger upp. Kramen

Helén: Tjusig och tjusig... jag är ute efter en liten, billig, bensinsnål, säker, välutrustad, inte för ny inte för gammal bil. Idag ska jag iväg och kolla på Skoda och se vad dom har att erbjuda. Kommer säkert att kännas mycket konstigt att gå från 150hk till typ 70hk, men det är väl en vanesak att det känns som att motorn ska lyfta vid 110. Den är fin min bil, mycket fin och trevlig att köra. Kommer sakna den så. Ring om ni är intresserade för snart finns den inte kvar. Trevlig helg och kramis