torsdag 14 augusti 2008

Money money money

Jag hatar pengar. Dom får mig att må uselt. Dom får mig på dåligt humör och gör mig ledsen. Varför måste allt vara så rackarns dyrt hela tiden? Varför måste man ha saker för att klara sig bättre i vardagen? Why?

Jag ska egentligen inte klaga så mycket för här hemma hos mor och far går det inte åt så mycket. But why??

Men den där bilen som jag inte längre vill ha blir jag inte av med. Nu måste jag troligen serva den för sisådär 4500:- för att få den såld. Jag vill ju inte ens ha den kvar ju. Skit satan.

Å allt jag vill göra med lägenheten, renovera med målafärg och göra om elen osv. Hur mycket hjälp jag än får är det inte gratis i slutändan iaf. Å nån gång blir man ju hungrig också.

Å så kommer alla andra räkningar, försäkringar och jag lovar att nån annan oväntad utgift säkert dyker upp. Nån grej som går sönder eller nåt som bara måste köpas.

Nä man får väl börja sälja sin kropp för att slippa ta dyra lån och krediter. Kanske det behövs en njure eller en bit lever till nån forskning? Jag kommer iaf aldrig mer bli sjuk för det har jag bannemig inte råd med. Halsont, feber och magsjuka kan inte stoppa mig under det här första året som ensamstående iaf.

Nä fy för pengar!

6 kommentarer:

Sabina sa...

Gumsan du får äta här om du vill... Eller dusch så kan du använda mitt schampo och slippa köpa sånt dyrt skit. Eller ja vad du vill, tja jag köper ju inte bilen av dig tyvärr, självklart skulle jag det om jag var miljonär eller nåt men det är jag ju inte så...
Säg till om du behöver ´hjälp med något.
Mat, barnvakt, spöanågon ja vad som helst, du vet att jag finns.
Puss å kram

Monica sa...

Håller med dig! Pengar suger. När jag var i tonåren var jag tom så desperat så jag skrev en helt urusel dikt om pengar. Väldigt roligt att läsa så här i efterhand iaf :-)

En bilspekulant har ringt och frågat om vår bil idag så än finns det hopp för oss bilförsäljerskor.

På min fattiga föräldrapeng kan jag tyvärr inte erbjuda mycket annat än min eviga vänskap och självklart, boende i ditt och E's sommarhus - när som helst.

Kram!

Anonymous sa...

Ja, du Cicci, denna eviga fråga.... ja, jag kan bara erbjuda mat och fika..... och vin förståss!!!!! Är det något annat som du tror att jag kan hjälpa dig med så hör bara av dig!!!! Men jag hoppas att T får betala dyrt för halva huset.........
Kramar!!!! Petra!!!!

CiCCi sa...

Sabina: Idag har verkligen varit en urslig dag. Tänk att det går så upp och ner hela tiden. Då känns det skönt att gå hit och se att mina vänner bryr sig om lilla mig. Spöanågon fick mig att le lite grann. Och jag är verkligen inte ensam om att sakna miljonerna. Jag kommer förbi och snyltar lite mat och schampo. Kramis

Monica: Oj vad spännande. Jag hoppas du får er bil såld nu då. Har bokat en tid för service på min bil nu och det var visst lite mer än 4 400. Den första jag prata med hade visst "glömt" bort att räkna med vissa saker. Bara 5300 kommer det att kosta. Jisses. Men det är bara att inse fakta och bita i det sura och sluta deppa. Känns skönt att du finns. Lite för långt borta bara. Det får vi ändra på! Flytta hit vettja. :-) Kramis

Petra: Inte tillräckligt dyrt, men vi är överrens så det är inte hans fel. Det är mäklarens fel som inte kunde dra till med ett högre bud. Jag kommer gärna och fikar. Och det var väldigt länge sen som det dracks vin med fru Valente. Det får vi ändra på. Kramis

anastasia sa...

åh annika tipsade mig om denna sida. ja pengar å räkningar...varför finns de?...försvårar min vardag...kram

CiCCi sa...

Anastasia: Välkommen in! Ja du, vet inte, men tänk vad mycket roligare det hade varit utan räkningar.