söndag 24 augusti 2008

Nedräkningen har börjat

Gott folk! Bara 4 månader till julafton.

I år känns det inte lika kul och jag vet inte vad jag har att se fram emot egentligen. Men julen kommer varesig man vill eller inte och högts upp på min önskelista står en enda sak och det är att jag vill fira julen med min son. Enligt våra veckor är det så att jag ska ha honom då så jag hoppas att min önskning slår in.

Nu ska jag gå och sova. Har varit en rolig och lessam helg och nu är jag trött. Men jag berättar mer i morgon...kanske....

8 kommentarer:

Mari sa...

Visst går veckorna fort antingen man vill eller inte.
Jag ska hålla tummarna att E är hos dig på jul. Det kommer säkert kännas tomt och konstigt i jul för dig men du har dina nära och kära ( mor, far, systeryster, 2xE och dina kompisar ) så du får garanterat en underbar jul ändå, om än lite annorlunda.
Ha en go vecka på dig!!

Kramis

Anonymous sa...

JA tiden går fort och vips är det jul igen!!!!! Ni två kommer få en underbar jul tillsammans med era nya rutiner.
Men först ska vi ta oss igenom en förhoppningsvis härlig höst,med massor av tända ljus och mys, när man kan dra filten över huvudet i soffan redan kl 18 om man vill!!!! det är skönt det.....
Kram!!! Petra

Helén sa...

Oj, ja, det har du ju faktiskt rätt i! =) Man vet ju aldrig, det kanske blir din bästa jul på många år, även om det inte känns så nu! Nu kan ju liksom du bestämma helt själv var, hur och när det ska firas (det får i alla fall inte jag göra helt och hållet när vi är två viljor....) och det kan ju ha sina fördelar! Se det positivt! =) Kraam! Ps. Håller tummarna för att du får ha E på jul!!

Sabina sa...

Men lilla gumman, det är klart att du ska ha E på julafton.
T tycker ju inte ens om JULEN ju, det vore väl faaaan om han då ska ha honom då.
Du vet vart jag finns om du vill att jag ska "fixa" honom åt dig=)
jag vågar givetvis inte själv men jag har en väldigt stark bror, ehhehehe.
DU har massor att se fram i mot innför julen.
EX måste du köpa en back julmust i mitten av November såatte inte aportekanes tar slut.
Sen måste du lägga skinkan i blöt eller vad man säger så det blir så där härligt, hm, beige ist för rosa, jag du vet. SEN måste du baka 250 pepparkakor om det ska räcka till din goda vän Sabina oxå, dessutom borde du redan nu boka in eran årliga julshopping.
Skulle du vilja ha date på julbordet så ställer jag upp, det vet du.
Jao, sen ska vi ju inte glömma alla knäck och ischoklad du ska göra och alla goda kolor, mmmmmm ja å det kommer ju ta jätte lång tid. Sen ska det pysslas, du borde haka på Strömsjulpyssel i år det brukar vara både trevligt å gott. (Kanske mest gott, men säg inget till mamma.)
Ja så du ser vännen, DU har massor att se fram i mot vad gäller julen. Julen som DU min vän ÄLSKAR, en kärlek som du ska föra vidare på din son E.
Kraaaaaaaaaaaaam

CiCCi sa...

Mari: Ja håll i hatten, eller tomteluvan, för snart ska det handlas klappar och ätas julbord. kramis!

Petra: Ja och glöm inte att vi ska hinna med och dricka vin också innan glöggen ska inhandlas och värmas! Kramis

Helén: Jag ska iaf tigga till mig lite ledighet innan jul så jag kan ge E lite längre julledighet. Sen så är det bara å hoppas på att E är med mig hela aftonen också. Då blir det nog jätte bra hoppas jag. Tack för tummarna! Kramis

Sabina: Ja det låter väldigt självklart, men tänk om det inte blir så... Oj vad mycket jag ska hinna med, bäst jag börjar planera. Det kanske inte är så dumt ändå att jag inte har någon dator för då hinner jag väl inte med allt om jag ska blogga också. ;-) Klart det blir braisch! Jag har ett förslag. Eftersom du vill bli adopterad av min syster och jag gärna velat ha en bror så kanske vi kan byta ibland. Vad säger du om det? Kram på dig systrami

Hanna sa...

Såklart att du kommer ha E på julafton! Speciellt om nu T inte ens tycker om julen! Han kan väl inte va så elak att han börjar jävlas bara för sakens skull?!
I så fall e jag med och "fixar" honom. Lätt! Vi som gillar julen ska banne mig få fira den som vi vill!

Å så mysigt det är! 4 månader går fort :)

Sabina sa...

Darling, jag är så PÅ, vi bytlånas ibland, för att ha en bror som min Simon, det borde alla få ha=)
Kraaaaaaaaaaaam

CiCCi sa...

Hanna: Mitt tips, han är kittlig så han blir inte svårfixad ;) . Nä det brode ju vara helt naturligt liksom att han är med mig, men vi får väl se. Jag antar att ni får höra här hur det går.
Ja det fort nu, visst gör det.

Sabina: Vad tror du att dom säger om den här planen?? :-) Kraaaaaam