söndag 17 augusti 2008

Gäsp

Söndag och regnet bara fortsätter. Så tråkigt väder, men ändå perfekt en söndag. Då kan man bara kolla på film hela dagen och slöa. Passar bra eftersom det är lite dagenefter här hos mor och far.

Vi var på kräftskiva igår hos morbror K och moster A. Mycket trevligt och roligt att träffa kusiner och andra släktingar som man inte sett på väldigt länge. Jag körde så att både mor och far kunde få festa till lite. E var också med, men han blev trött ganska snabbt efter maten eftersom han lekt på djungellandet i två timmar på dagen igår. Han var bjuden på kalas och där på djungellandet finns det bara roliga studsmattor och labyrinter att springa i. Tänk er själv att konstant springa omkring eller studsa i två timmar med sammanlagt en kvarts vila med korv, saft och glass. Då skulle jag också bara vilja sova efteråt. Medan han var där passade jag på att shoppa lite kläder på rea åt E. Kändes super bra att hitta kläder i rätt storlek och på alla prislappar var det röda lappar och små noteringar om att det var halva reapriset också. Så nöjd.
Hursomhelst så somnade E i morbrors säng vid halv tio och trots skratt och skrål sov han som en stock ända tills vi åkte hem vid halv ett. Det är helt fantastiskt. Själv skulle jag inte ens kunna somna när det är så mycket ljud omkring mig.

Idag klev jag inte ur sängen förrän halv tio och nu börjar jag bli seg igen. Gäsp.
Ska börja renovera lite möbler idag har jag tänkt och titta på film med mor och E i soffan.
Imorgon är det planeringsdag på fritids så då är vi lediga. Härligt. Ska nog leta upp lite kompisar att leka med. E vill så gärna leka med sina vänner från förra dagiset så det får nog bli som han vill.

Nähä, nu hör jag att filmen har börjat. Det blir till och börja med "Landet för länge sen".
Gäsp...om jag kan hålla mig vaken alltså.

7 kommentarer:

Sabina sa...

Trots att det är grått å trist ute så är det lite mysigt faktiskt=)
Har oxå shoppat lite skolkläder på stadium. PLUS dom förbenade skridskorna som skall inhandlas varje år och klubba förstås, det blidde INTE billigt alls=( BUHU.
Skönt för er att ha ledigt i morgon, vårat fritids hade planeringsdag i fredags.
Kraaaaaaaaaam

Monica sa...

Härligt med slödag!

Själva var vi uppe med tuppen för att gå på Elsas första babysim. Det var roligt och sykonen fick oxå vara med å bada så Moa var glad.
Efter eftermiddagsluren bar det av till V-ås för lite shopping och en runda på Ikea. Skön söndag.

Ha en najs dag imorgon!
Du vet väl vilka dagar jag o tjejerna är hemma ;-) Kram!

Mari sa...

Visst är det otroligt att de små (ok stora om de får bestämma själva) kan somna i vilket oljud som helst. Hade en kille som somnade på en filt på gräset mitt under R:s cupmatch i går. Många hade väldigt roligt åt det i alla fall.
Själva har vi varit på fotbollscup i Göteborg hela helgen och tro det eller ej de blev tvåa!! Slog ut självaste IFK Göteborg, de är nog framtidens IF Elfsborg. Vi har i alla fall haft fint väder och inget regn på hela helgen. Ha en go vecka.
Kramis

CiCCi sa...

Sabina: Å redan skridskor alltså. Hujedamig. Har tänkt att friidrott kanske passar bättre för mr E. han springer ju som en galning så han kommer att bli toppen på 100 meter. Men det blir förmodligen hockey den här säsongen med. Det är skönt med en extra helgdag. Bäst hade varit om E förstår det här med att sova länge när man är ledig och vakna tidigt när man måste iväg till fritids. Kramis på dig.

Monica: Det blev både slött och lite nyttigt för jag slipade 4 stolar och en byrå så nu är det bara målning kvar....och lite till... Å vad mysigt med babysim. Gillade Elsa det? Jo jag tror jag vet på ett ungefär när ni är hemma ;-) Men för Moas skull är det nog bättre att åka till hans kompisar så ha inte har nån att reta hela tiden. Får tänka på mig och mina Monica-och-tjejerna-behov när jag är ensam. Kramisar

Mari: Å ett fotbollsproffs, jomantackar. Skönt att det var bra väder så ni slapp spela i lera. Kramis kramis

Helén sa...

Vad skönt det lät men en filmdag, hoppas ni hade det riktigt lugnt och skönt hela dagen! Vi hade ju hoppats på att vädret skulle bli bättre till idag, men det verkar dåligt med det. I och för sig regnar det inte just nu, men det är väldigt grått.... =( Det där med fint väder på vår semester verkar skita sig!! Hoppas ni har en bra lekdag idag i alla fall trots molnen! Kram!

Anonymous sa...

Ja det var ett riktigt skitväder i går (sönd) vi hade barnkalas för Ellinor 5 år!!!! vi brukar alltid vara ute..... men se inte detta år!!!
Kul att sätta igång att renovera möbler, man kan ju göra så mycket, bara man har lite fantasi och tid.
Vi får ta den där vindrickningen nu under hösten och prata ikapp oss!!!!!
Kram Petra

CiCCi sa...

Helén: Jag tycker verkligen synd om er som fick ett så rackarns uselt väder på er semester. Det bidde en jättebra dag tills E lekte Irländsk julafton (eller nåt) och tappade balansen och rasade in i köksbordet. Den bulan i pannan som han fick var inge rolig alls. Stackarn.
Kram på dig i rusket.

Petra: Det känns riktigt bra att få lite ordning på möbler som man tittat på i så många år och tänkt att snart ska jag ta tag i dom och slipa och måla. Äntligen blir det gjort. Japp, det får allt ta å bli en liten vinkväll till hösten. Kram på dig.