lördag 23 augusti 2008

Fest helg

Lördag förmiddag och jag känner mig lite seg. Pigg men seg.

Det var personalfest med kräftor hemma hos vdn igår kväll. Mycket trevligt. God mat, bra band som spelade, alla trevliga kollegor och deras respektive och en massa gott vin att dricka. Hann inte med så mycket dricka och det är väl tur det. Dansade istället hela natten. Ikväll blir det åter på med partystassen. Fest hos kusinvitamin för att fira hans fina fru aNNa som fyllt år. Men jag tar med mig räkor istället för kräftor ikväll. Måste ju få lite variation.

Sov på Stora Brännbo i Sigtuna i natt. Det var faktiskt helt ok att sova själv och rummen var väldigt fina. Det jobbiga var i morse att gå till restaurangen för frukost. För lite mer än 4 år sen gifte jag mig och vi hade bröllopsfesten där. Det var nästan så jag kunde höra skratten från den kvällen. Jag såg framför mig var alla satt och jag kunde åter igen höra talen som hölls. Det var så vackert. Jag var så fin i min klänning som mor sytt. Alla var så fina och glada. Och jag var lycklig, T var lycklig.
Såg trädet vi fotograferades vid och jag såg borden och stolarna vi satt vid. Tanken slog mig att precis den stolen jag satt och mumsade god frukost i, just den stolen kanske jag satt i för 4 år sen.
Det var många fina minnen som dök upp och det var nära jag fällde tårar i mitt te.

På vägen hem till mor och far vred jag på stereon och lyssnade på Eric Gadd. Han spelade på Grönan igår och jag hade gärna varit där. Men jag hoppas få chansen en annan dag att se honom och lyssna live. Har gjort det förr men det är så länge sen nu. Han ska spela på Liseberg 4 sept och hade jag haft möjlighet så hade jag gärna åkt dit. Sista konserten den här turnén. Hans nya skiva är så grymt bra och jag blir glad av att höra honom. Jag sprider lite glädje till er här. Lyssna och njut.

Eric Gadd "Tvåhundratusen"

3 kommentarer:

Sabina sa...

Ååååååååå så trevligt det var att få träffa dig igår systrami=)
Skönt att höra dig skratta å se dig le. Jag förstår att det är tugnt nu, det skulle nog vem som helst hålla med om, å det får va tugnt, man får vara ledsen å arg å besviken å, ja du vet.
Kan tänka mig att det kändes riktigt jobbigt att vara på samma ställe som bröllopsfesten, shit alltså, som att sticka kniven i sig och vrida om. Men du e star min vän, DU kommer att ta dig igenom det här och det med huvudethögt.
Kramar om dig i massor.

Sabina sa...

Skulle givetvis vara stark ist star, även om du är en star oxå=)

CiCCi sa...

Sabina, min rara vän. Det var skönt att träffa dig igen och det var skönt att du var där när jag blev lessen. Du får mig att le. Du är min star! :-) Tack så jätte mycket för skjutsen. Mor tackar också. Kramar i massor.