måndag 16 mars 2009

Uschlig och lycklig

Känner mig lite uschlig.
Inte så lite heller.
Förkylningen jag burit på ett tag har äntligen brutit ut. Men nu är jag täppt och känner mig lite seg i huvudet. Å på torsdag bär det av till London. Så lägligt. Det är ju bara en liten förkylning, men ändå!

Å så alla dessa finnar som sprider sig som värsta pesten i ansiktet. Ser fördjävlig ut helt enkelt. Inte ens i tonåren var jag så här. Vill inte ta bort sminket på kvällen för då syns det ju ännu mer. Jag lyckades visst få alla biverkningar minipiller kan ge. Man kan bli deprimerad (check) få finnar (check) få ömma bröst (check) Grattis CiCCi! Yeeej. Enligt informationen ska detta "bara" pågå i två-tre månader. Men vad bra då. Bara att härda ut alltså. Jisses. Inga bevis på att man kan gå upp i vikt iaf, men det skulle inte förvåna mig om jag blir den förste.

Oj så negativt det här blev då. Kanske en biverkning.

Ikväll kom J och åt middag med oss. Vi har inte setts på ett par dagar så det var bara så härligt att äntligen få se honom, få krama, dra in doften av honom, få känna hans läppar mot mina, få höra hans röst så nära...Han är så underbar.

Snällaste mamman och pappan kom förbi och fikade för att träffa E en stund innan han åker tillbaka till sin far igen. Mycket trevligt. Vi fem spelade lite poker och sen var det dags för J att åka till träning. Men han kommer snart tillbaka för att sova kvar hos mig, i min säng. Ja jag hoppas verkligen att han får sova i min säng. E vill ju gärna komma in och sova hos mig och jag hoppas så att han inte gör det i natt. J har ju än så länge bara sovit här en natt tidigare när E varit här. Och det gick ju sådär.

Men trots alla biverkningar så är jag ändå lycklig. Jag har träffat någon som får mig att känna mig speciell och lycklig. Å det är så härligt.

5 kommentarer:

Fresia sa...

Ciccigumsan
Tråkigt att du är förkyld. Köp näsdroppar om du inte redan gjort det så kanske det går snabbare att få ut "skiten" innan du ska åka.

Skönt att du är glad igen.

kramen

Jennie sa...

vännen, va skönt att läsa att du e lycklig!
biverkningar på olika sätt, upp & ner, hit & dit får vi nog lära oss vi leva med, tror jag... ;)
ha det underbart i london! :)
kramkram

CiCCi sa...

Fresia: Ja det är trist, men samtidigt skönt för då kanske det äntligen ger med sig den där känslan av att vara hängig varannan dag. Jo då nässpray har jag iaf. Kan inte sova utan. Kram kram

Jennie: Jag antar att du har rätt och det är ju faktiskt så att det finns mycket värre saker så jag ska verkligen inte klaga. ;) Jag misstänker att vi får en underbar helg. ;) Kram kram

Caesar sa...

Du är bäst Cicci,hoppas på en underbar framtid med dig...Puss


"Da mi basia mille, deinde centum"

CiCCi sa...

Caesar: Min allra käraste Caesar...min kejsare, min kung, Dum spiro, spero.... Puss puss