söndag 8 mars 2009

Suck

Idag är en...en...en..ja jag vet inte hur jag ska säga...en lite knasig dag i mitt huvud. Fick en dålig start helt enkelt och kände mig ensam och bedrövlig. Och det spelar liksom ingen roll att någon mycket rar och omtänksam överöser mig med komplimanger. Jag kan bara inte ta åt mig för jag känner mig inte så där bra som han påstår. Hör vad han säger men tror inte han menar allvar och jag vet att det är så ocharmigt att inte kunna ta åt sig.

Och varför är jag så dålig på att sova? Förstår nu var min son fått sin ovana ifrån att vakna tidigt och jag ska inte klaga nästa gång han vaknar i okristlig tid. Så fort rummet blir lite ljust vaknar jag upp. Som om jag sover med ögonen öppna. Sen kan det ju bero på att jag vaknar så lätt av minsta ljud. Och kanske för att jag mycket hellre sovit med sällskap...fast jag vaknar ju tidigt med sällskap också...hm...
Hursomhelst. Inget vi behöver göra en grundligare utredning på kanske. Jag vakna vid sextiden och gick ur sängen kvart i sju. På med mysdräkten och tofflorna och så hasade jag mig ner till tvättstugan.
Medan maskinerna i källaren snurrade runt intog jag en sån där onyttig "dagen efter" frukost utan fibrer.



Nu har mina underbara föräldrar kommit och jag får hjälp att sätta upp gardiner i kök och vardagsrum. Kan man inte sy får man be nån som kan helt enkelt.

Skönt med sällskap när man känner att huvudet är fullt av knäppa tankar.

7 kommentarer:

Sabina sa...

Men Honey. Vad är det för knäppis tankar som virrvlar runt i ditt söta huvud??
Du är ju världens gulligaste, sötaste, trevligaste, snyggaste, mest fantastiske CICCI.
Å snart ska du dessutom till LONDON, padampadisch.
Dessutom är det ju VÅR i luften.
SÅ om du behöver prata, om NÅGON har sagt saker som satt griller i ditt huvud, så ring mig så ska jag prata dig tillrätta sötis.
Puss å kram

Anonymous sa...

JA JAG håller med Sabina, hon har redan sagt allt klokt..... Men det klart, man måste vara låg ibland för att i nästa stund känna lycka!!! så den känslan har nog redan infunnit sig när jag skriver detta!!!!! Puss Petra

Fresia sa...

Ciccigumman
Gör som Sabbe säger- ring henne om du behöver. Inte ska du gå och grubbla heller, nykär och allt.

Kanske behöver du bara lite hjälp att reda ut det hela?
Så gör det slipper du må dåligt.

kramar

CiCCi sa...

Sabina: Ja du om jag det visste. Knäppt var det iaf. Blev iaf på väldans massa bättre humör när jag läst din kommentar. Tack raring. Den här dagen kommer nog att bli en bättre dag. Kanske inte ringer nu (klockan är tjugo över sex och måndag morgon), men jag gör det sen. Puss

Petra: Ja som Alfons Åbergs farmor sa, "man måste ha tråkigt ibland för att känna när det är kul". Ja nu känns det mycket mycket bättre. Puss

Fresia: Skönt att ha henne där och veta att hon alltid har en stund över till lilla mig. Vill bara inte lasta henne varje gång jag känner mig lessen. Hon har ju fullt med sitt som du vet. Men det är som sagt skönt att hon finns där. Kramar tillbaka

Jenny sa...

Hoppas de känns lite bättre i kväll! Kram J

Fresia sa...

Ciccigumman
Är det bättre idag??

CiCCi sa...

Jenny: Det kändes bättre redan på söndagskvällen. Kram

Fresia: Jodå, det är bättre nu. Ännu lite kaos i mitt huvud, men ganska bra ändå. Kramis