torsdag 12 mars 2009

Bilder och 3 Helt otroligt

Det är Helt otroligt vad fint jag fått det efter mycket hjälp från allra käraste familjen. Ni är toppen! Vardagsrummet har äntligen fått gardiner och köket har fått nya gardiner.






Fint va!

Varje dag den här veckan påväg hem från jobbet har det rapporterats om bilköer från Upplands Väsby. Känns skönt att slippa köerna eftersom jag kör av mot Rosers. Å varför är det då köer? Nån ny stormarknad som öppnat med toppen erbjudanden? Ett vägarbete? En seriekrock varje dag? Nä, inget av det faktiskt. Det som hänt är att Flygbussarna gör reklam. På en åker mellan Väsby och Rosers har dom ställt upp 24 ihoptryckta bilar på varann i samma form som en Flygbuss. Detta reklaminslag gör att bilarna bromsar in för att...ja vad vet jag...ta bilder?? Ingen aning. Men allvarligt talat, får det gå till så? Varje dag en mil bilkö! Inte för att jag drabbas eftersom jag åker på vägen brevid motorvägen, men ändå.
Helt otroligt!!

Läste tidningen och såg bilderna av denna snygging

Så fruktansvärt vad den där äckliga sjukdomen cancer kan göra. Han som var så snygg.
Helt otroligt.

8 kommentarer:

Fresia sa...

Skitirriterande för jag är en av de "drabbade"... Man kryper förbi där. Som vanligt - tittköer...
Näe fy.
Patrik S ja. Älskade honom i Dirty Dancing... Men jag tycker han ser bra ut fortfarande så vad menar du Cicci?

P.S. Skönt att du är "tillbaka"?

alexandra sa...

Wow så fint du har fått det hemma.

Londongirl sa...

Så fint du har fått! Jag gillar alltihop! Jättefin tavla ovanför soffan, vackra ljus med sten och snäckor, tulpantavlan och köksgardinen! Supersnyggt!

Visst är det skit med den där cancern! Man kan bara göra som han...hoppas på ett mirakel.

Ha en fin fredag!
Kram

Louise sa...

Vad fint ni har hemma! Gillade speciellt den vita Ikea-"skänken" bredvid soffan (vi har samma fast i köket!) och gardinen i köket (väldigt fint tyg).

Hemskt detta med Patrik Swayze´s cancer (& alla andra som drabbas förståss). Jag kunde hitta ngn hemskt bild på hnm dock, han såg bra ut men smalare, på det kort jag såg på Aftonbladet´s web. Gud vad jag älskade Dirty Dancing. Undras vilket år den kom? (Jag var nog tonåring då, född 71).

Kram

CiCCi sa...

Fresia: Jag kan tänka mig att det är smått irreterande när allt man vill är att komma hem. Alltså i gårdagens tidning fanns det två bilder av honom och det var svårt att känna igen honom. Men på uppmaning av bildbyrån Stella publicerades inte dom bilderna på webben. Tack, det känns bättre nu! Kramis på dig

Alexandra: tack snälla. Jag trivs verkligen! Utan familjens hjälp hade det inte sett ut så här.

Londongirl: Tack tack! Tavlan har jag gjort av tyg från Åhlens och från samma ställe kommer gardinen i köket. Älskar Åhlens och Ikea! Jag önskar alla ett mirakel när det gäller cancer. Det är så hemskt bara.
Trevlig fredag och helg till dig med! Kram

Louise: En ny besökare? Eller har vi setts förr? Hursomhelst, du är välkommen in. Tack för komplimangen. Jag trivs i vårt nya hem och nu med gardiner känns det riktigt hemtrevligt. Som jag skrev till LG så är jag stort fan av Åhlens och Ikea.
Tydligen publicerade dom inte bilderna på webben efter uppmaning av bildbyrån Stella. Kors i taket att dom lyssnar i pressen. Hittade filmen på dvd och var tvungen att köpa den. Älskar den jag med och har sett den många ggr. kram

Sabina sa...

SuperDuper snyggt snäckan=) Ljusen, stenen, sanden, vart har du inhandlat detta, jätte fint ju.
Skönt med gardiner även om det var fint innan oxå, för det var det så klart.

Jag hittade ju inget heller på PS. men förklaringen fick jag ju både här och på Aftonbladet.

Hoppas att vi ses lite denna helg, kanske en mellokväll på lördag.

Puss å kram

Mari sa...

Vad fint det blev med gardinerna. "Paketen" har försvunnit på hylldörrarna ser jag.
Hoppas ni får en kanon mysig helg.
Hälsa E.

Kramen

CiCCi sa...

Sabina: Jag fick självaste ljusen av Marie på inflyttningsfesten. Sen har jag fixat lite själv. Piffigt va! Jag tycker Absolut att det blir mello i morgon hos fam Grewe, men vi hörs i morgon om det. Puss darling

Mari: Var lite orolig att det skulle bli för mörkt med gardinerna, men det är helt ok eftersom allt annat är så ljust. Och ja, det var dags för nåt annat än julklappspapper på skåpdörrarna. Ha en trevlig helg och hälsa familjen du med. Kram kram