söndag 1 mars 2009

Söndag morgon

Har bokat tvättstugan idag mellan 7 och 12. Inte alls speciellt kul att gå upp tidigt en söndag, men jag är tvungen. Blev överfallen av ett berg tvätt varje gång jag gick in på toa.

Det finns en till bra anledning till att gå upp. Nu sitter jag nämligen och väntar på att Vasaloppet ska starta. Idag hejar jag på StorE, hans bror och min kollega L i första hand. För storE och hans bror är det premiär. Hoppas verkligen att dom får en bra tur mellan Sälen och Mora. Och med tanke på hur lite träning StorE fått dom senaste veckorna så hoppas jag att han kommer i mål. Det är tidskrävande att bli pappa. Men han har inställningen att om Systeryster klarade av en förlossning med komplikationer måste väl han klara av ett "simpelt" vasalopp. (Det är ju simpelt jämförelsevis som han ser det.) SÅ ser ni tvillingarna i likadan outfit så är det StorE och hans bror.

Och är det inte väldigt märkligt. E har haft tre dagar ledigt på sitt sportlov. Men tror ni han tar sovmorgon? Nä! Torsdag och fredag (onsdagen var han hos T så då vet jag inte hur länge han sov) vakna han vid 6, precis när jag skulle upp och göra mig iordning för arbetet. Igår lördag var det samma sak. Självklart ligger han nu och sussar sött i sin mammas säng. När jag ändå var tvungen att gå upp för tvättstugans skull, då går det bra å ta sovmorgon. Suck.

Nu börjar det snart.
Heja StorE
Heja J
Heja L

3 kommentarer:

Londongirl sa...

Det blev en mysig söndagmorgon här med frukost till Vasaloppets start. Det är häftigt att se just starten med alla som ska iväg.
Ha en skön söndag!
Kram

Sabina sa...

Tvättis=Blä, men skönt när det är avklarat.
Typiskt när dom små liven är såååå svåra att få upp under skoldagar, men på lediga dagar studsar upp som om dom fått en stöt el nåt.
Hoppas ni får en bra dag iaf, å hejja hejja på tvillingarna med kollega.
Kramis

CiCCi sa...

Londongirl: Samma här. Jag och E satt och tittade med frukostbrickan på bordet. Hör inte till vanligheten att vi sitter vid tvn och äter. Tack, det har varit en jätte härlig söndag. Hoppas du haft detsamma. Kram

Sabina: verkligen blä, men nu är det skönt en stund, tills nästa gång. Verkligen typiskt. Varför är det så? Det har varit en skön dag. Så fint väder ju! Dom kom i mål alla tre. Kramis vännen.