söndag 31 oktober 2010

Fel ordning

Det var ju meningen att jag skulle skriva om dopet av Emmy Cecilia, mitt lilla gudbarn och min systerysters lilla dotter. Men så glömde jag kameran kvar hos dom igår så jag skriver om tiden efter dopet fram til nu.

Igår ville E klä ut sig och gå på bus eller godisrunda efter dopet. Men vi kom hem sent så han hann inte gå med några vänner. Men sminka sig vill han så vi gjorde en Paul Stanley i Kiss sminkning. Men utan mörkt hår, vässad svart penna och rött läppstift så blev det inte riktigt bra. (bilder tagna med min mobil så dom är inte så värst bra)



Istället tvättade vi av sminket och kröp upp i soffan båda två med popcorn och snarr och bara myste. Bara han å jag och det var alldeles underbart att ha honom så nära och ha en mysstund. Det händer inte så ofta nu förtiden.

Idag är det ju egentligen självaste halloween om jag nu förstått det hela rätt så efter en god middag tillsammans med Js familj var det dags att ta fram sminket igen. Denna gång fick det bli något lite mer skrämmande och en hatt.



Nu skulle E äntligen få gå ut och busa. Js brors dotter och en kompis klädde ut sig och drog runt i bland grannarna här i området där vi bor och vissa fick sina brevlådor inlindade i toapapper och andra fick lämna ifrån sig godsaker.

Nu ligger han och sussar i sin säng och i rummet brevid ligger J och snarkar. Kanske dags för mig med.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Vilken cooling kille;) Hoppas han fick lite godis den andra kvällen då iaf. Trist å missa när man gjort sig så fin. Även om mysa med mamma inte är fyskam;)

Ska bli såååå trevligt att träffa er på onsdag. Viktor har framfört ett önskmål om att gå på kinabuffe till lunch, vad säger ni om det??

Pussa

CiCCi sa...

Jadå, andra kvällen kom han hem med godis, även om det var söndag. Nä mys är det bästa av det bästa. Det ska bli veckans höjdpunkt att träffa er. Kinabuffe låter som ett bra val. Puss