fredag 15 oktober 2010

Helg = Vila?

Den här helgen kommer bli lite hektisk, men säkerligen helt otroligt rolig.

Det har redan börjat.
Ikväll var det fotbollsavslutning i det lilla samhället och det var en fylld sporthall med barn och föräldrar. Stolta föräldrar som fick se sina duktiga barn få diplom och priser för sina prestationer denna sommar.
Som prisutdelare var Aiks högerback Kenny Paway inbjuden och trots att E kanske inte är ett så troget fan av Aik fick han ändå autografen och jag hann med en bild i mobilen, inte bästa kvaliten, men ändå.






Imorgon blir det först en morgon promenad med Js syster. Sen blir det besök från London på em och till kvällen ska Erik på 8 års kalas och jag, J och tonåringen ska på middag tillsammans med Londonbesöket hos ett annat par. När E har kalasat färdigt vid åtta blir det strax därefter sängdags för på söndagmorgon blir det tidig avfärd mot Hallstavik.

På söndag är det nämligen träningsmatcher i Hallstavik för Es hockeylag. Klockan sju, 07.00 alltså, är det samling. Gissa om jag längtat efter det här att få sitta i en ishall en halv dag och dessutom köra flera mil för det. Ska bli jättekul! Men jag ska inte klaga, hans pappa betalar det mesta och det enda jag behöver ställa upp på är att få bingolotterna sålda och sen skjutsa på matcherna. Slumpen har avgjort att det är mina helger som matcherna är på såatte... Självklart tycker jag att det ska bli kul att se på matcherna.

Det som är bra med att det är så grymt tidigt på söndag är att man är hemma hyffsat tidigt och då hinner vi ju med att gratta Js brorsdotter också.

Denna vecka har jag inte sålt några bingolotter och det med flit för på söndagkväll tänkte vi spela och kanske vinna nån mijlon eller två eller varför inte en ny bil...

Sen är den helgen över.

Önskar er en trevlig helg och avslutar med att berätta att jag ikväll såg små sakta dalande snöflingor i höstmörkret. Burr, vintern kommer närmare...

6 kommentarer:

Sabina sa...

Låter som en riktigt treflig helg bruttan, det bästa av allt är ju HOCKEYN, kanske du behöver få lite inside om hur man beter sig som mamma på läktaren;) hehhehee.
Ha det alldeles underbart. Lite mer jul här tycker jag behövs;)

PUSSA

CiCCi sa...

Du kan väl hänga med och visa hur det ska gå till ;-) Du är väl ändå vaken vid sju? Jag hämtar dig om du vill. Jag ska fundera på hur jag ska jula till bloggen lite. Inte riktigt än bara. Håll ut. Kramar!

Sabina sa...

Mouhahahhaha visst hade jag kunnat åka med, om det inte vore för att min bejbi har match han med. Med samling kl 07.00=) Hehehehe...
Pussa

CiCCi sa...

Hm...såg inte till dig på parkeringen vid sju igår. Hm.... Puss

Fresia sa...

Pust, gick det bra?
Lät ju som att du hade jättemkt att göra ju?

Mår du bra?

kram!

CiCCi sa...

Fresia: Det gick bra med allt och jag hann t om att sitta ner och titta på hela The duchess på lördagen mellan Londonbesöket och middagen. Imponerande. Jodå, det är ok, ont i ryggen bara som "låser" sig med jämna mellanrum. Men det är inget. Hoppas du mår bra.