lördag 23 oktober 2010

Halvåtta hos oss

Idag blir det trerätters i det stora radhuset i det lilla samhället. Vi har bjudit in två kompisar till J och jag står för förberedelserna. Det är bara Helge Skog som saknas annars känns det som att det är ett avsnitt från den populära serien "Halv åtta hos mig". Har fått hjälp med inhandlingen av dryck och mat och förhoppningsvis får jag hjälp att plocka undan senare också. Jag gillar ju att laga mat och fixa så det stör mig inte så mycket att jag får fixa själv medan tre grabbar sitter och kollar på tipsextra på puben. Faktiskt inte, jag lovar!

Det som bjuds blir:

Råraka med svensk Löjrom.
Till det serveras mousserande Henkell Trocken

Lysande gul Fiskgryta med hembakat ljust bröd.
Till det serveras ett vitt vin, Les fumées blanches

Mörk chokladmousse med bränd mandel
Till det serveras Chateau du Juge

Brödet är på jäsning och jag ska sätta fart med efterrätten nu. Hoppas på högsta poäng idag.

Trevlig lördag!

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Chateau de Jögge, är det en stor stark?

Sabina sa...

Jösses så gott det där lät, vilken tid ska jag komma;)
Mouhahahahahaa..
Puss

Anonymous sa...

Mmmmmm, vad det lät gott! Hoppas ni får en trevlig kväll, Kram Marie

CiCCi sa...

Anonym: Haha...nej.

Sabina: Å det hade såklart varit trevligt. Får bjuda över dig en annan gång för jag äter det gärna igen. Blev väldigt gott. Puss

Marie: Det var mumsigt kan jag lova och det blev en trevlig kväll...vilket känns i huvudet och i nacken idag. Kul att du tittade in här. Kram