söndag 10 oktober 2010

Lördag

Igår var jag barnvakt åt underbara A, moster lilla älskling. Han är helt galet underbar och rar att man nästan skulle kunna äta upp honom. Han svarar ja på det mesta även när han menar nej och så har han lärt sig att säga hejdå nu.

Vi började med att leka ute. A gungade först lite.

Men det blev A alldeles trött av så då kliptte han gräset en stund istället.

Sen plockade vi fallfrukten och la på komposten


Sen gick vi in och åt lite god lunch med mamman och pappan och morfar. Ja så var ju goaste liten Em med också.
Efter lunch blev det en lite promenad för moster med barnvagn i det vackra Sigtuna.


Medan A sov la jag mig ner och slöade lite framför tvn i sällskap av goaste liten Em. Det är jobbigt att vara barnvakt. ;-)
När A vakna blev det lite gott fika som mamman fixat och sen gick jag och A ut till lekplatsen innan jag skulle åka hemmåt igen.


Svårt att lämna och jag längtar tills nästa gång och tills liten Em är lite större och inte behöver sin mamma så mycket.

Sen fortsatte kvällen med mat och dryck på den nya restaurangen i det lilla samhället i sällskap av två vänner. Men det är en helt annan historia...

En bra början på helgen må jag säga.

Inga kommentarer: