lördag 30 oktober 2010

Dålig start på helgen

Fredagen kunde ju börjat bättre.

Jag kör min lilla söta vita Skoda Fabia till jobbet nästan varje dag och det fungerar så bra jämt.
Igår påväg till jobbet kom en tanke in i mitt huvud när jag kom körandes i 110 på motorvägen i vänstra filen.
"Undrar vad som skulle hända om min söta lilla bil plötsligt gick sönder när jag ligger här i omkörningsfil på motorvägen. Men nej, det skulle ju aldrig hända, eller hur lilla bilen" tänkte jag och log och klappade bilen lite extra på ratten.

Precis framme vid Kista när jag svängde av från motorvägen hände något. Det började låta konstigt. "Vad har dom nu gjort med asfalten" tänkte jag. "Men vad konstigt det känns när jag svänger"...."Men fan också, jag har säkert punka!" "Ok lilla bilen vi är snart framme på jobbet, kämpa!"

Så jag, dum som bara jag kan vara, fortsatte att köra för jag vägrade att stanna när jag var så nära parkeringen till jobbet.
Väl där var det bara att konstatera att hela vänster bakdäck var helt trasigt. Då menar jag trasigt, går inte att laga...

Började leta fram reservhjul och insåg att här skulle bytas däck halv åtta en fredag med en nacke som är allt annat än bra. Men så kom han med stort H. Min riddare i blå skjorta och fina byxorna. Kollega L kom inkörandes på parkeringen och undrade om jag skulle storstäda bilen. När han sen insåg problemet knäböjde han framför bilen och tog tag i däckbytet som om han inte hade annat för sig. Tio minuter senare satt reservhjulet på plats. (Får nog baka något smarrigt till honom som tack...)

Så jag kunde ta mig hem sen på kvällen. I min fina lilla rar bil. Jag ska aldrig tänka dåliga tankar i fortsättningen.

Tur att det inte hände i 110 i vänster fil....

8 kommentarer:

Sabina sa...

Vilken tur att han med stort h kom å hjäpte dig då.
Skönt med snälla arbetskamrater.
Såååå jobbigt att få punktering, du anar inte hur många gånger jag tänkt att shit nu kommer vi få punka, när en elev kör på kanten, men peppar peppar. Alltså varför skriver jag ens det där, tänk om.....
Ha en bra helg å dopa ordentligt;)
Puss å kram

Londongirl sa...

Men usch vad läskigt det kunde ju ha gått åt pipsvängen om du varit ute på motorvägen!
Men vad skönt att läsa att de finns såna som han med stort H....vilken snäll och omtänksam kollega! :-)

NEJ tänk aldrig såna där dåliga tankar igen, lova det!!! ;-)

KRAMAR!!

CiCCi sa...

Sabina: Jag behövde inte ens be om hjälp han bara tog tag i det. Fantastiskt! Förra gången jag fick punka var det inte en enda som ens fråga om jag behövde hjälp. Jag kan själv såklart, men ibland är det skönt med hjäl. Jag glömde kameran hos systeryster annars hade det blivit ett inlägg om dopet idag. Men det kommer. puss och kram.

Londongirl: Jamen usch ja. Nej jag ska aldrig tänka såna tankar igen. Never! Kramar

Fresia sa...

Ja, det var mkt mkt tur att det inte hände på motorvägen måste jag säga. ibland har man änglavakt va?

Ha en jättebra vecka nu kära Cicci
å kramen!!

CiCCi sa...

Absolut änglavakt. Å detsamma önskar jag dig. Kram

Jerk sa...

men, jobbar du i Kista? Brukar du gå genom Science Tower när du går på lunch? Jag tror jag mötte dig förra veckan..

CiCCi sa...

Jerk: Säg hej nästa gång.

Jerk sa...

Ska försöka komma ihåg det :)