lördag 9 oktober 2010

Saknar

Det är konstigt ibland.

Jag har det bra där jag nu bor. Det är ett bra område, grannarna är trevliga, bra ljudisolering och det är nära till allt. Ja nu är det ju nära till allt var man än bor i det här lilla samhället, men det är bra här.
Men ändå saknar jag min lägenhet ibland. Saknar det renoverade vita väggarna, mitt lilla krypin, mitt kök med alla skåp där allt får plats, Es stora rum, det fina lilla badrummet med eklisten där ljusen står och brinner på kvällen och där det inte finns ett endaste hål i kaklet, den underbara inglasade balkongen...jag kan fortsätta länge. Saknar inte lyhördheten, men annars saknar jag det så mycket att jag ibland längtar tillbaka. Jag har den kvar, hyr bara ut den, och jag är inte påväg tillbaka, men jag saknar den...

7 kommentarer:

Anette sa...

Så klart man får sakna :) Vet du att jag kan sakna skånela ibland,när vi var små och sprang runt och lekte :)Det var tider det....

Sabina sa...

Jag förstår dig. Jag kan oxå sakna din lägehet, vi hann med en del i den, men hade kunnat hinna med ännu mer crazy things;)
Pussa

Fresia sa...

Men kanske ska du bo där ett tag till då? Varför inte? Tills du inte längre saknar utan kan flytta med lätt hjärta.

Va, kan det vara ngt?
kramen

CiCCi sa...

Fresia: Fast det blir nog svårt just nu iaf. Känns lite bättre idag. Kram

Fresia sa...

Kära Cicci
inget är för svårt eg, absolut inget.
Det handlar bara om att våga ta språnget.

skönt att det är bättre iaf men tänk gärna på detta igen om du behöver.
STOR kram

Malung sa...

Som Fresia sa det är väl bara att flytta tillbaka , gå runt där och må dåligt nää ta tag i det..lycka till

CiCCi sa...

Fresia: Tack igen. Du är så klok som vanligt. Kram

Malung: Känns som att jag borde känna dig med den synonymen ;). Men alltså jag trivs, men samtidigt saknar jag min fina lägenhet. Där jag bor nu är hyres och det känns som jag vill göra så mycket men vill inte betala för något som inte blir mitt i slutändan. Ja inte helt lätt att förklara. Det är lite rörigt...Men tack ändå.