onsdag 6 oktober 2010

Hemma

En otroligt grå och höstig dag som denna är det väldigt passande att slöa omkring i mjukis kläder och bara va. Men det är ju inte bara därför jag väljer att inte jobba idag. Nä idag är E hemma med hosta och snuva. Förkyld igen alltså. Stackarn.

I måndags vakna han och hade ont i halsen, men jag var den hårda mamman i måndags och skickade iväg honom iaf till skolan. "Måndagstrött" tänkte jag och med minnen av att han ljugit om halsont förr så kände jag mig ändå säker på att det inte var nån fara.
Igår tisdag var han roslig i halsen och började låta snuvig på morgonen, men dagen innan hade han ju orkat leka med kompis på kvällen så så himla farligt kunde det väl inte va. Och ingen feber...så den hårda mamman började mjukna men skickade ändå iväg en gråtande pojke till skolan.
Igår kväll vid läggdags ropade han från övervåningen med gråten i halsen "Ring morfar!" Han tänkte att jag kunde ju jobba och han kunde vara med morfar. Men jag skonar morfar från förkylning och stannar hemma och kryar på min lilla gos.

Ingen feber, men snuvig som tusan och hostig. Skruttis.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Skickar en krya på sig kram från oss! I måndags var första dagen våra killar kom i väg på 4 (!) veckor... Det har varit streptokocker för hela slanten här på olika sätt :-( Man blir lätt less då...
Kram på dig!
Helena

CiCCi sa...

Oj, 4 veckor. Det var lång tid. Hoppas alla baskilusker håller sig undan nu då. Kramar till dig