måndag 4 januari 2010

Å så börjar det om

E kan inte sova igen.

SUCK

När ska det ta slut! När ska han lägga sig och bara sova. Och sova i sin säng hela natten.

NÄR??

Jag vill ju vara vuxen minst en timme på kvällen iaf och få kolla på nåt jag vill se. Drömmen vore att han la sig, jag läste lite och sen var det godnatt och sovgott. Nej först ska det läsas, sen massage minst fem minuter och sen ska det ropas i minst en halvtimme att han inte kan sova. osv.

Ok det är lov, det borde vara ok om han är vaken så länge han vill, men åter igen, jag vill kanske bara slappa och kolla tv en stund, på nåt jag vill se. Sen vet jag ju att det blir jätte jobbigt när han "måste" sova i tid för att orka med skolan.

Å vad jag är ego och inte gillar det här momentet på kvällen och natten.

Klockan är halv tio och han ligger och bläddrar i en Kalle för jag orkar inte med det här tjafset på kvällen. Det blir ju liksom inte bättre av att jag tjatar på honom att han ska sova.

Åter igen ger jag upp... 17-0 till E...

5 kommentarer:

Sandra sa...

Känner igen mig alltför väl.. Usch, det är inget kul när kvällarna blir sådär..

Det enda positiva för min del är väl att jag får ränna upp och ner i trappan x antal gånger per kväll = motion.

Hoppas han somnat nu!

*kram*

CiCCi sa...

Hej hej Sandra: Jodå han har somnat, i min säng...funderar på att sova i hans i natt...

Kramis

Sabina sa...

Viktor är helt hopplös just nu oxå med sovandet, han somnar efter mig, men iaf i sin egen säng. Men usch så jobbigt det är.
Även om han lägger sig nio så kan han ropa halv tolv klar vaken, blääää.
Kramkram

Sandra sa...

Strax efter jag skrivit i går så ropade Mathilda igen.. Kunde inte somna..

Precis sådär som Viktor är, är även Mathilda. Kan ligga och vrida och vända i flera timmar. Pest..

Kram!

CiCCi sa...

Sabina och Sandra: Men hujedamig. Halv tolv!! Varför är det så där? Jag minns inte att jag hade problem... jo jag vakna och gick in till mamma och pappa, men jsg tror iaf jag somnade när jag skulle. Jag är inte ensam ser jag. Det jobbigaste är nog ändå att han sover så bra hemma hos sin pappa.

Idag somnade han åter igen i min säng efter att han la sig i sin säng kvart i åtta och vägrade omna tills klockan var halv tio. Kan inte låta bli att tänka att det är väl bättre att han iaf sover än inte sover alls och är det då i min säng så... Men det funkar ju nu när jag är ensam. Suck..jaja

Kram på er och lycka till.