måndag 4 januari 2010

Andra kvartalet 2009

April: Kvällarna handlar om ifall jag ska sova hemma eller hos "Caesar". Sova hemma ensam är tråkigt kan jag konstatera när jag läser dagboken.
Början av månaden är det dags för middags bjudning igen. Den här gången två kollegor från jobbet. Trevligt!
Datorn havererade, men StorE lyckades rädda alla bilder och annat som jag vill spara. Han är en datorgud! Fick dessutom en bra löneförhöjning. Månaden börjar verkligen bra.
Påsk med E. Näst efter julen är det här en av de bästa helgerna. Så härligt med god mat och ledighet. Och våren tar nästan i så det spricker. Spelar kubb nästan utan strumpor och skor i värmen på påskafton. Lovely.
Kommer igång med springträningen. Skönt för kroppen.
Mormor fyller 80 år. Hipp hipp hurra!
Fler som fyller i slutet av månaden är far och min nya bekantskap Tonåringen, "Caesars" dotter. Samma dag dessutom. Så ännu mer Hipp hipp hurra.
Valborg firade jag först far som gick i pension och sen blev det middag hos Sabina med Singstar. En mycket trevlig avslutning på April.

Maj: Första helgen i maj fick jag reda på att en väldigt nära vän troligen hade en elak knöl i kroppen. Hela maj gick vi sen och väntade på besked. Maj var en ganska jobbig månad. En annan nära vän förlorade sitt barn. Barnet var svårt sjuk vid födseln och levde inte mer än ett par timmar.
Däremellan hann jag med en tur till Åland och tillbaka på 12 timmar med "Caesar" och hans familj. Nånstans blev jag ett år äldre också. Men jag tycker maj var urtrist.

Juni: Första juni var det vårruset. Sprang tillsammans med min vän Monica i ett soligt Uppsala. Hade hejarklack med bestående av Systeryster, mosters lilla älskling och mor.
På jobbet är det helt otroligt hektiskt och massor att göra. Helt slut på kvällarna.
E har sin första skolavslutning. Tonåringen gör stor succé som konfrencier och slutar sexan.
Regnet bara öser ner nästan hela Juni. Helt bedrövligt.
Missade att fira min vän Sabinas födelsedag. Åkte istället till Norberg och firade midsommar hos "Caesars" syster. Regnade såklart.
Får besked att min vän med den elaka knölen inte hade nån elak knöl. Ett skönt besked.
Sista helgen i Juni tittar solen äntligen fram och värmer. Då döptes mosters lilla älskling till Axel. Jag är stolt gudmor.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du ja du, maj var ingen braisch månad för dig trots din egen dag.
Vi får hoppas att detta års maj blir bra mycket bättre.
Lika kul att läsa denna gång, väntar med spänning på "tredje kvartalet 2009".
Puss å kram å hoppas innerligt att allt är bra med dig/er.

CiCCi sa...

Vännen, ja det får vi verkligen hoppas. Det tog lite tid innan jag satte mig vid datorn igen märker jag, men nu ska det bli ett tredje kvartal också. Puss på dig.

FLOOSAN sa...

Kikar in och önskar dig en härlig start på veckan!

CiCCi sa...

Floosan: Tack tack. Det var en bra vecka. Kram