onsdag 30 december 2009

En släng av nostalgi

En av julklapparna från mig till min älskade "Caesar" var två biljetter till Europe (bandet alltså) på Hovet i måndags. Han tog med mig och vi övertalade även två goda vänner att följa med.

Å shit alltså! Dom är ju bra grymma. Vilket ös. Joey Tempest for omkring som en adrenalin stinn Carolina Klüft på scenen och grabbarna bakom kan fortfarande spela vill jag lova. Låter som om dom är hundra år, och nej, purfärska är dom inte. Lite mer tunnhåriga eller obefintlig hårväxt och genom åren kanske inte alla bara druckit hallonsaft och rökt cigaretter med märket Marlboro lights eller använt mjöl till bakning (vad vet jag), men dom vet iaf vad dom gör där på scenen. Självklart följde kameran med och det blev lite film och lite kort.



Nu har jag försökt sen igår att lägga upp min inspelning av The Final Countdown, men jag ger upp. Jag lyckas inte. Så det får bli från Youtube istället.



Denna nyårslåt får avsluta det här året. Tack 2009. Men jag återkommer 2010 med en traditionell årskrönika. (traditionell kanske är att överdriva då jag bara haft bloggen i lite mer än ett år...men ändå...)

GOTT NYTT ÅR!!

8 kommentarer:

Londongirl sa...

Ja de där grabbarna håller än....låten också helt klart! Kul att ni kom iväg och såg dem!

Önskar dig och dina killar ett riktigt Gott Nytt År tillsammans!

KRAM!!!

CiCCi sa...

Londongirl: Ja jag är riktigt glad att vi kom iväg. Många jag pratat med är avundsjuka.
Tack för önskningen. Önskar dig och din familj detsamma.
Kram kram

Sabina sa...

Dom e ju bara så jävla bra, var sååå avis, vill oxå se dom.
Igår skulle du ha varit här stumpan, shit vad jag har sjungit singstar.
Puss å kram

Jenny sa...

Europe får man aldrig nog av! God fortsättning på det nya året tjejen! Kram Jenny

CiCCi sa...

Sabina: Å det låter som en väldigt trevlig kväll. Borde sjunga oftare, speciellt tillsammans med dig. Jag önskar så här i efterhand att jag informerat och tipsat fler om Europe. Mamma ville också se men visste inte ens om att dom skulle spela. Ja ja, näst gång! Kramis

Jenny: Ja det är en massa bra låtar dom gjort som man nästan glömt bort. Detsamma. Kram

Sabina sa...

Ordningen återställd, vet inte hur jag kunde glömma, men nu är det helt klart med och till och med länkat till dig;)
PUSS

Fresia sa...

Ska bli väldigt kul att få läsa även din årskrönika, var ju jättefint att få läsa Sabbes så.
Kul idé faktiskt. Eller rättare sagt BRA idé, ett bra sätt att sammanfattar året och spara ner i dagboksform kanske?

kramen

CiCCi sa...

Sabina: ;-) Puss!

Fresia: Ja nu när jag sammanställer så tänker man efter vad man hunnit med på ett år. Och det har hänt massor. Kramis