lördag 23 januari 2010

Dyraste klubban ever

Men det var det värt.

Idag var jag och E på affären och handlade lite grejer. På vägen ut stog dom där, dom med det stora hjärtat. Dom som jobbar för att andra ska få det lite lite bättre. Dom stog där med sina bössor och samlade in pengar till dom behövande på Haiti. Dom, ja det är såklart rödakorsets arbetare.

Vi la en hundring i bössan och som tack fick E ta en klubba ur en ask. Och nu menar jag alltså en godisklubba. Inte en golfklubba eller hockeyklubba. En godiskulbba för hundra kronor.

Men som sagt, det var det värt.

3 kommentarer:

Londongirl sa...

Bra gjort CiCCi! Tycker det är bra att E får ge ett bidrag till Haiti....ja det är ju dina pengar förstås men du förstår säkert hur jag menar. Barn vill ofta hjälpa till och det är bra att vi visar dem att vi bryr oss om vad som händer i världen.
KRAM!!

CiCCi sa...

Londongirl: Det kändes mycket bra. Bara hoppas att pengarna kommer fram även om det "bara" var en hundring. E har lite svårt att förstå "ståhejet" kring detta, men jag försöker informera honom.
Kram

Sabina sa...

Jag håller med LG, pang.

Puss