söndag 10 januari 2010

Fjärde och sista kvartalet 2009

Oktober: Får min födelsedagspresent från "Caesar". Bor på hotell i kungliga huvudstaden, äter suverän middag och går på föreställningen Kvarteret Skatan. En bra start på oktober. Dessutom så planerar vi för att flytta ihop. Hans lägenhet ska bytas till en femma och vi är där och tittar på femman i början av månaden också. Min lägenhet ska jag hyra ut i andrahand. Det känns som en evighet att det inte är förrän i feb 2010 det ska ske.
Bowlade med jobbet och dras med prestationsångesten fortfarande. Jobbigt att det inte vill gå över.
Snöar i mitten av månaden. Den försvinner såklart lika snabbt som den kom.
E åker till Egypten med sin pappa en vecka.
Jag bestämmer mig för att börja träna lite på gym igen. Skaffar mig ett träningskort. Kors i taket.
Har ljusparty för ett par tjejer och hinner också med att ta en shoppingdag med tre andra vänner medan E är i Egypten och "Caesar" är i London.
Systeryster och StorE köper hus och ska också flytta i början av 2010.

November: Börjar med punka på bilen. Trist. Tur att man har världens bästa pappa som fixar.
Har blindate hemma hos mig med min syssling och "Caesars" kompis. Inget jag kommer att ta upp i mitt cv som något jag lyckats bra med, men det var en trevlig kväll iaf.
E avslutar simskolan och får klart godkänt. Kan nu simma utan flythjälp.
En lite strulig månad med lite för mycket oroligheter med uthyrningen av min lägenhet. Det ordnar sig tillslut, men vägen dit var jobbig. Känner mig kraftlös och deppig.
Blir förkyld och hemma från jobbet igen. Min arbetsgivare måste ju fundera...
Julen börjar närma sig. Har julbakarhelg näst sista helgen i november. Å så härligt.
Sista veckan i november var jag på teater med faster A, mor och systeryster och den veckan avslutades med julklappshandlingen. Dessutom första advent. Nu är det nära..

December: Börjar den här härliga månaden med att ta tag i ångesten och testar om den kan gå över. (Jobbar på det fortfarande)
Pyssla hos mor och far andra helgen i december och myser med julklappshandling och doften av julbak och julljus.
Jag och E är vaccinerade mot grissjukan under den här månaden.
Tredje helgen blev det glöggfika hos mor och far med släkten. Som vanligt alldeles underbart.
I mitten av december kommer så snön. Äntligen. Kallt och massor av snö. Härligt.
Har tid för borttagning av leverfläckar som jag har tänkt ta tag i i evigheter. Nu är dom äntligen borta. Inga farliga med ändå irreterande.
Hinner med två julbord innan självaste julafton. Mumselimums.
Granen kläddes fjärde advent och allt blir så där övermysigt.
Är med E till skolan och hälsar på en dag. Näst sista skoldagen innan jullovet så det är en lugn dag. Har semester hela julveckan och bara njuter.
Julafton firade jag med min lilla E hos mor och far. En underbar dag och bästa julklappen var just att E var där. Snön ligger fortfarande vit på taken och det är så där perfekt som jag önskat mig.
Sista veckan 2009 inleds med konsert på Hovet. Europe! Kanonbra.
Och så kom då sista dagen för det här året. Avslutade 2009 med middag hos mor och far med systeryster, StorE och "Caesar". Supergod mat och dryck och mycket trevlig sällskap.

Sådär, nu hoppas jag att 2010 blir bra.
Nu är julen nerpackad i sina kartonger igen och snart är det dags att packa ner allt annat också. Dags att bli sambo igen.

Känner på mig att det blir ett annorlunda och spännande år...

5 kommentarer:

Sabina sa...

Så roligt att läsa vännen;)
Puss puss

CiCCi sa...

Puss på dig med. Måste ringa å höra hur det går för er där hemma.

Jenny sa...

Så roligt att läsa om ditt år, du kommer få ett toppen år är jag helt säker på!!


Massor med kramar :)

Londongirl sa...

Men vad roligt att läsa att ni ska flytta ihop! Är det i närheten av där du bor nu eller? Kommer E att gå kvar i samma skola?
Jättespännande! Önskar dig all lycka till med det här! Varm kram från mig!

CiCCi sa...

Jenny: Tack, jag hoppas verkligen det. Kramen

Londongirl: Ja det är nästan bäravstånd från lägenheten till nästa. Flyttar ihop i en större lägenhet bara så E kan gå kvar i samma klass. Han får bara lite längre till skolan, typ 8 minuter istället för 5. Kram kram