tisdag 19 januari 2010

pensionär=miljonär ?

Jag och E satt å titta på postkodsmiljonären för ett tag sen.

E- Mamma, miljonär, det är väl sån som är när man är gammal?
C- Eh? Nä, man är snarare fattig. Miljonär blir man bara om man vunnit pengar eller lyckats bra med något jobb eller kanske sport.
E- Men morfar är väl miljonär?
C- Jaha, nä det är han inte, han är pensionär, det är inte samma sak.

:-D

Så fel det kan bli, men vad kul det hade varit om man fick bli miljonär när man jobbat färdigt.

Imorgon är han här igen och helgen ska vi packa, packa och packa.

Ooo så roligt..

4 kommentarer:

gaspode sa...

"Vem vill bli pensionär?" =)

Mari sa...

Ha, ha, Olle, du är väll för go :)

Ja, visst vore det skönt om man kunde vara miljonär när man blir pensionär. Kunna hitta på många saker, tex ut o resa. Så underbart det skulle vara.
Men det hade ju inte varit fel att vara miljonär nu heller, he, he.

Kram Mari

Sabina sa...

Oh såååå roligt, han är ju för söt din E....
Saknar dig redan snäckan, fram för fler fika/handbollsträffar;)

PUSSA

CiCCi sa...

Olle: Hm...en ny programidé...Kanske kan jag bli miljonär på den ideén. Tack. Skickar ett kort från en strand i ett varmt land...Kram

Mari: Nä det hade varit nice att vara miljonär nu faktiskt...appropå det så har jag tre oskrapade trisslotter i plånboken. Kram

Sabina: Ja fast dom förlora ju igår med. Imorgon kollar inte jag. Men jag tycker att vårt nyårslöfte har börjat bra, eller hur. Fram för fler träffar. :-)
Kram kram