söndag 10 januari 2010

Tredje kvartalet 2009

Juli: Månaden började med att jag blev otroligt sviken av någon jag älskar. Ingen bra start men som tur är reddes det ut och denna person älskar jag lika mycket fortfarande. Skönt när det reds ut snabbt och går över och förbi...så nog om det..
Blev stoppad av polisen för andra gången i mitt trettionånting åriga liv. Bara en helt vanlig liten alkokoll som jag galant klarade, såklart.
E är på semester i 16 dagar med sin pappa. 16 långa dagar från sin lilla mamma.
När dessutom "Caesar" åker bort en vecka så är jag ensam. Passar då på att storstäda "Caesars" lägenhet. Han var såklart helt ovetande tills han kom hem igen.
Sista veckan i Juli får jag semester. Åker ner till Öland och är där med mor, far, systeryster, StorE, Mosters lilla älskling, "Caesar", tonåringen och såklart min lilla E. En härlig vecka som bjöd på svenska sommarväder, massor med god mat, god dryck, avkoppling osv. Toppen.
"Caesar" blev glad av att se sin städade lägenhet när han kom hem.

Augusti: Fortfarande semester. Jag och E åkte på bilsemester till Ulricehamn och hälsade på två kompisar. Ett par härliga dagar med massor av solsken. E var hos mig hela 27 dagar och det var en konstig känsla när han skulle tillbaka till vardagen med varannan vecka hos mig och pappan. Han började första klass och han blir bara större och större.
Hann med två kräftskivor. Mumsfilibabba vad gott det är.
Avsluta månaden med tjejmilen tillsammans med Monica. Blev inte alls nöjd med tiden och kände mig deppig. Den här gången var hela familjen med och hejade. Vilken härlig familj jag har som är där trots att det "bara" är ett motionslopp. Ni är bäst.

September: Månaden då jag träffar kompisar från förr. Började med en killkompis som var den som jag umgicks mest med när jag flyttade 45 mil hemifrån för att plugga i gymnasiet. Superkul kväll. Han flyttade till huvudstaden ungefär samtidigt som jag flyttade hem igen, men av olika anledningar behöll vi inte kontakten.
Blev dessvärre sjuk också.
Sjukskrev mig för första gången från det här jobbet. Fick nån konstig yrsel och var jätte snuvig och febrig. Borta hela två dagar från jobbet.
Var med på kubbturnering i det lilla samhället. En kul tillställning om jag bara inte drabbats av nån konstig prestationsångest. När det inte går riktigt som jag vill så blir jag deppig igen. Känner mig misslyckad igen.
E får spela poolspel med 01s fotbollslag. Han är superlycklig och det går bra.
E börjar på simskola. Äntligen.
Jag går till tandläkaren och har till min stora glädje inga skavanker.
Tar min lilla rara bil till Säter en helg med Monica och hälsar på hos en klasskompis från gymnasietiden. Det blir en helg med massor av gamla minnen och skratt.
Sista helgen får jag äntligen till en överrasknings fest för min kära vän Sabina. Oj vilken kulig dag och kväll det blev. Precis så som jag hade hoppats.
Ångesten håller i sig och vill inte släppa taget...

Inga kommentarer: