söndag 24 januari 2010

En gåva eller bara en retsticka?

Imorse när E skulle gå ut till en kompis hängde det en Lidlpåse på dörren. I påsen låg en plastask liknande en klocka, en sån där som dom säljer vid jul. I asken låg godis, choklad godis. Nu undrar vi vem den är ifrån. Ingen lapp låg där i och vad jag vet är det ingen som ringt på för att lämna den.

Kanske den kommer från en hemlig beundrare som röker. Påsen luktade nämligen väldigt mycket cigarett rök. Kanske någon i trappuppgången som vill hälsa "lycka till med flytten"...

Kan också vara nån som vet att jag nu försöker tappa kilon som av nån konstig anledning lagt sig på kroppen igen. Någon som inte vill att jag ska lyckas alltså.

Hm....

Någon som vet? Den som löser mysteriet får godiset.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Ingenaning men du ÄT inte om det luktar illa om påsen, bläää liksom.

Nästan lite scary..

Pussa

CiCCi sa...

Sabina: Jag gör som du säger. Såg inte ut som att det var orginal tejp heller. Hade tänkt bjuda bort det till flytthjälpen i helgen, men jag kastar det istället. Man vet ju aldrig....

Tack för ikväll. Du är världens bästa. Puss på dig