måndag 4 januari 2010

Första kvartalet 2009

Januari: Året började med att E var sjuk. En släng av lite allt möjligt enligt anteckningarna i dagboken. Systeryster fyller år precis i början av januari men hon fick vänta med firandet tills E frisknat till.
Det var i början av Januari som jag sprang på en viss "Caesar" på Ica maxi. Vi hade träffats på en halloween fest (han utklädd till Julius Caesar) på hösten, men då var jag inte så värst intresserad. Men där på Ica Maxi vid grönsaksdisken hoppade hjärtat till lite.
24 januari bjöd jag in till tjejfest och det var en riktigt kul kväll med massor av goda efterrätter och Singstar på menyn. Det var den här kvällen då jag fick hångla lite med ovan nämnda person. Mmmm mysigt.
E tränar på hockeyskolan och blir bättre och bättre. Tar lite ledigt när foten gör ont, men han tränar snart igen. Alltid lite strul när han kommer och som vanligt bästa vänner när han lämnar mig veckan efter.

Februari: Har pojkvän och hela livet pirrar. Varje sms, varje samtal får mig att le. Åååå så härligt. Kär igen.
Samtidigt var det dags att skicka in andra omgången papper för att skilsmässan ska gå igenom. Många känslor som far genom kroppen.
Jag blev moster den 10 februari. Mosters lilla älskling heter Axel och är gudomlig. Å så gosig.
Träffar "Caesars" dotter och E träffar "Caesar". Går bra. Även E och dottern träffas. Lite tyst och pinsamt i början.
I slutet av Februari var det fest hos Sabina. En kul kväll där jag lät kärleken styra och avvek lite för tidigt från festen. Men fram tills dess var det en mycket kul kväll som vanligt när världens bästa Sabina drar ihop en skara tjejer.
E sover dåligt i sin säng. Vill gärna komma in till mig och lägga sig när jag är ensam. Tyvärr även när "Caesar" sover kvar. Lite struligt.

Mars: Hade liten tjejmiddag i början av månaden. Ibland behöver man bara få vara sig själv för en stund..
E spelar hockeycup som avslutning på årets hockeyskola. Han är super nöjd efter 3 vinster och 1 förlust.
Mor och StorE fyller år. Hipp hipp hurra.
Våren börjar komma på allvar. Sol och takdropp ena dagen och snöstorm andra...
Åker till London med "Caesar" och hälsar på vänner. Torsdag till söndag och det var en helt underbar helg med massa god mat, god öl, långa promenader, perfekt vårväder, sightseeing och shopping. Längtar tillbaka när vi landar på ett snöigt Arlanda.
Min lilla E fyller sju år. Det blir fika och kalas i mängder. Han är inte så liten längre...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Spännande, jag kommer ihåg nästan allt du skriver om;) kul!!
Fortsättningen då??;)
Kramis

Jenny sa...

Åh väntar med spänning på fortsättningen! :)

Kram på dig vännen!

CiCCi sa...

Sabina: Ja det kändes nästan som att jag kopierade din krönika. Nu är fortsättnigen publicerad. Men det kommer mera. Kram kram

Jenny: Det tar tid att skriva och tid är det minsta jag har, men nu är tre månader till nerskrvna. Kram kram