söndag 31 maj 2009

Helg, att bo i samhälle och att vara lycklig.

När E lämnar mig på onsdagarna flyttar jag antingen in till Caesar eller om hans dotter inte är hos honom så flyttar han in hos mig. Så har vi haft det i snart fyra månader och det funkar bra. Eller iaf bara bättre och bättre.

Det bästa med att sova ihop är att om man vaknar till nångång på natten så är det så härligt att kunna lägga armen om honom och krypa intill och mysa lite. Han är helt underbar och han gör så mycket för mig så att jag ska vara lycklig. Han gör mig lycklig helt enkelt.

Och vilken härlig helg vi haft. Solen har skinit från klarblå himmel och jag har haft tid att ligga å lata mig i solen. Ännu en fördel med att bo i lägenhet. Inga rabatter som måste ordnas med, eller gräs som måste klippas, eller några nya projekt som ska tas tag i. Även det blir bättre och bättre, men visst saknar jag att kunna gå ut i trädgården och sätta mig i solstolen utan att det ska bli en massa fixande.

Igår morse vaknade jag som vanligt lite för tidigt och Caesar är en mästare på att sova länge. Så jag gick upp och tvättade och tog en promenad i det lilla samhället.

Kom att tänka på under min promenad att det är som att bo på en gigantisk camping när man bor i ett samhälle. Man vaknar upp på morgonen av ljudet av att något barn leker på lekplatsen, man hör en bil åka iväg och någon står och pratar med en granne. Och precis så är det ju att vakna upp i en husvagn på en camping. Alla dessa ljud påminner om mina sommrar i mormor och morfars husvagn.

Alla dessa härliga ljud. Sommarljud. Om jag kunde stoppa ner alla dessa ljud i en liten ask och ta fram till i november när regnet piskar mig i ansiktet och vinden tar tag i paraplyet och vränger det utåin. Å vad jag är kär i den här årstiden.

Hursomhelst...efter gårdagens frukost åkte vi (Caesar, jag och dottern) ner till Rosersbergs slottspark och la oss på en filt. Vi riktigt slöade som tre kokta grönsaker.
På kvällen åkte vi hem till Sabina och familj. Där blev vi bjudan på god grillad lax och en massa annat smarrigt. Sen blev det såklart en massa singstar enda till halv tolv. Å vilken fantastisk dag och en urhärlig kväll.

Idag är det ju morsdag och eftersom E inte är hos mig så har jag istället firat både mormor och mor. Jag la mig i en solstol hos mormor och morfar och slöade idag med. Herregud vad slö jag är. Jag passade iof på att träna lite rygg och mage när jag låg där i solen, men ändå.
Sen bjöd far mig och mor på pasta köpt från den lilla pizzerian i det lilla samhället. Och nu blir det alldeles strax lite tårta innan jag ska cykla hem till min älskling igen.

Och krypa ner i hans säng och ligga nära och bara mysa och känna mig så där lycklig...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Jösses så bra det låter, helt fantastikt faktiskt,så som alla borde få ha det.
Tack för en super mysig kväll, vi äger i singstar;)
Puss å kram

Caesar sa...

Det är ju jag som är världens lyckligaste ;-)

Du är bäst!!

Puss

CiCCi sa...

Sabina: Det är precis så bra som det låter. :-) Nä, DU äger! Puss puss

Caesar: Nä DU är bäst! Puss