tisdag 19 maj 2009

2009-05-19

Så har jag då blivit ett år äldre. Herregud! Det går liksom lite för fort tycker jag. Snart 40...ujujuj...

Men födelsedagar är kul. Alla är så vänliga och glada. Ger komplimanger, kramar och kanske man får presenter. Och man får äta vad man vill och nästan så mycket man vill. Så jag är proppis nu. Sitter i soffan och är mätt som en plätt.

Morgonen började med ett tusen pussar och sovmorgon. Mmmm me like alot....
Sen började smsen rasa in och alla hälsningar på FB har ramlat in hela dagen. Tack alla snälla ni som kom ihåg mig idag.

Väl på jobbet hade jag med en toscakaka och en äppelkaka, recept från Leila Lindholms bakbok såklart.
Receptionen ringde och sa att jag fått blombud. Älskade Caesar hade skickat. Så vackra och helt underbart doftande blommor.

Blev bjuden på lunch av kollega L. Hade även sällskap av StorE. Mycket trevligt.

Jobbade till sex så det var ju inte så kul när man fyller år. Så idag blev det inget kalas och dessutom är ju inte E hemma här heller så kalas blir det på torsdag.

Istället väntade Caesar och mer blommor här hemma. Blommorna var från mamma och pappa. Vi körde iväg mot Sigtuna och åt tre rätters på den otroligt trevliga och mysiga hamnkrogen Båthuset. Mmmmm så gott det var. Och inte nog med det, fick en present också när vi kom hem. Det blir "kvarteret Skatan" på Rival i höst och en natt på hotell. Är han inte en riktig Darling min kejsare.

Man kan ju tro att jag fyller nåt annat än....sa jag 24?


Blommor från Caesar och mamma och pappa

7 kommentarer:

Fresia sa...

GRATTIS kära Cicci. Vilken trevlig dag du haft, bra, mkt bra för dig.

kramar

alexandra sa...

Grattis i efterskott.Kul oh se att du har det så bra nu.Minns din tuffa tid.....Njut av livet......
kram

Jenny sa...

Stort grattis i efterskott :) Många kramar Jenny

Fia sa...

Grattis i efterskott! =)

CiCCi sa...

Fresia: Tack snälla! Ja det var en väldigt trevlig kväll iaf. Kramis

Alexandra: Tack tack. Ja det var en jobbigt sommar och höst, men det känns mycket bättre nu. Jag njuter kan jag lova! :-) Kram (ps, kul att du tittade in så jag får din adress igen. Tappade bort dig när jag bytte dator)

Jenny: Tack tack! Kram tillbaka

Fia: Tack tack. :)

Louise sa...

Grattis i efterskott. Jag fyller snart också, sedan bara 2 år til 40...usch!

CiCCi sa...

Louise: Hej hej och välkommen in. Tackar. Det går så rackarns fort nu. För fort. Fast man är väl inte äldre än vad man gör sig...eller hur! Grattis till dig med då!