lördag 2 maj 2009

En helt vanlig lördag

Vakna sju. Behövde inte vakna, men jag gjorde det ändå och kunde bannemej inte somna om. Gick upp och diskade. Hade besök av Monica till sena natten igår och disken diskade sig inte själv. Märkligt det där.

Sen åt jag frukost.
Sen kom CiCCiskurtant instormandes genom dörren och tog över min kropp.
Nu är fönstren putsade på alla sidor och balkongen är skinande.

Nu vill jag inreda min balkong. Vill sätta upp krokar i taket för mina ljuslyktor, sätta upp gardinskena i taket och sätta upp gardiner så jag slipper se grannens tragiska balkong. Vill lägga en plastig vaxduk på bordet och sätta upp fler krokar för fler ljuslyktor. Vill ha fler mattor på golvet. Sen är jag nöjd. Kanske.

Ska iaf iväg nu på en liten shoppingtur och sen blir det en springtur och kanske kanske hinner jag med att tvätta bilen också innan grillen tänds hos mor och far. Kom på att jag inte kunde äta själv ikväll. Det går ju bara inte. Tur att systeryster, Stor E och mosters lilla älskling är där så man får lite sällskap. (mor och far är i Wien)

Å vad härligt med helg!! Det är ju bara lördag dessutom och en dag imorgon att hinna med massor roligt. Älskar att vara ledig. Älskar livet. Känns så härligt att lungorna fungerar, att hjärtat slår och att blodet pulserar i mina ådror. Vill alltid må så här bra, vill aldrig dö och vill absolut inte att nån i min nähet ska dö eller bli sjuk. Vill inte!

En helt vanlig lördag helt enkelt...

4 kommentarer:

Sabina sa...

Ååå sådant sprudlande inlägg, loveli=)
Trevligt med besök=)
Bra med städat och rena fina fönster=)
(Skulle verkligen behövas här med)
Bra med krokar!!
Skönt att du inte vill att någon dör ;)
Å härligt att älska livet sådär vansinnigt mycket=) Me like.
Smitta gärna av dig.
Pusspuss snäckan

CiCCi sa...

Sabina darling: Nu är du välkommen hit nån kväll på ett glas vin på min fina balkong. Saknar bara gardiner så är jag nöjd. Krokarna har iof inte kommit upp än, men det är farligt å stressa har jag hört. Nä att dö är mycket dumt, så snälla låt bli det. Om jag pussar lite på dig så kanske du får en släng av allt det sprudlande. Puss puss

Anonymous sa...

Hoppas du haft en härlig och solig helg, och kunnat njuta av din tillpiffade balkong. Själv kommer jag aldrig till skott med att köpa lite blommor och sånt, men nu regnar det ju..... är hemma med vab idag.... Kram Petra

CiCCi sa...

Petra: Å vad trist när de små är sjuka. Hoppas det snart går över vad det än är. Jag har hunnit med å njuta, jag lovar. Kramis