måndag 27 april 2009

Deklarera

Vet ni vad min 7 åriga son har fått. Jo han har fått hem en inkomstdeklaration. Jag trodde länge att det inte gällde honom. Att det var ett misstag, att dom kanske hade ett datafel som trodde att han var född 1902. Hade nästan tänkt att strunta i den blanketten, men så ringde jag ikväll för att kolla om det stämde att han som är 7 år ska deklarera. Svaret är Ja, Yes, Si, Da, hai, sim.... Joråsåatte. Nu ska jag gå in på skatteverket och deklarera alltså. 11 kr ska han få tillbaka, fast dom betalas ju inte ut för det är ett för lågt belopp. Tur han inte skulle betala något.

Undrar vad som hänt om jag struntat i blanketten?

8 kommentarer:

Fresia sa...

Låter ju galet!!!
Men han måste ha haft ngn inkomst iaf då. Märkligt.
Ja ja, man lär sig hela tiden
kram

Lasse sa...

Kanske var för den där 50-lappen han sålde för 10 kr?

CiCCi sa...

Fresia: Jamen lite ränta bara på nån fond. Känns bara så onödigt. Visst gör man. Kramis

Lasse: Hahahahaha, att du kommer ihåg det. Det var ju jätte roligt. Ja kanske.... hihihi

Johanna sa...

Ja du Cicci, min lilla 7 åring får betala 200 kr. det du. Jag visste inte att veckopengen var skattepliktig.

Mari sa...

Visst är det knäppt. Jag fick deklarera för R när vi bytte bank för hans fonder. Han är skyldig Skatteverket hela en krona!!! Den kommer att hänga kvar tills det överstiger plus eller minus hundra kronor. Måste ju varit dyrare att skicka ut brevet!!!!

Kram

Londongirl sa...

Verkligen petigt! Det måste vara dyrare att skicka ut brevet och hantera ärendet än själva beloppet.

Sabina sa...

Meh varför får inte mina killar betala något då??
Kan det vara för att dom aldrig får några pengar el?
MOuahahhahhaa.
Jätte konstigt är det iaf.
Puss

CiCCi sa...

Johanna: 200! Oj då, det var ju inte så kul.

Mari: Ja det låter så. Men skatteverket behöver kanske inte spara pengar som alla andra i dessa tider. Kramis

Londongirl: Jag misstänker att det säkerligen kostar mer. Tur man kan lösa det via internet så iaf jag inte behövde betala portot. Kram

Sabina: Har dom något sparande då? Jag behövde iaf inte betala något och det är ju skönt. Tack för senast. Det var så kul! Kramis