söndag 9 november 2008

Streptokocker igen

Ååååå typiskt som Nalle Phu skulle sagt. Systeryster och StorE är påväg från Göteborg med goa krabbor och hummrar i bagageutrymmet. Mums hade det blivit till farsdagsmiddag hos mor och far. Om inte....

E är pigg och glad, kanske han åt lite dåligt till frukost, men annars inga fel i övrigt. Jo, han är som lite tjock i halsen när han pratar, men han säger att han inte har ont i halsen. Men så såg jag att ett litet rött utslag visade sig vid ena näsvingen. Ånej tänkte jag. Inte Svinkoppper igen. Beställde en tid hos doktorn och fick komma snabbt. Doktorn var skepptisk till kopper, men tog ändå ett halsprov eftersom E ibland klagar på klump i halsen och nu dessutom låter lite annorlunda.

Possetivt var svaret, hur det nu kan vara possetivt att ha streptokocker för fjärde gången i höst och dessutom missar jag ytterligare inkomst eftersom jag måste vara hemma från jobbet. Stor Suck! Var får han alla baskilusker ifrån?

8 kommentarer:

Sabina sa...

Stackars=( Men du då kan vi höras i morgon iaf för jag är ledig=) Me like=)
Puss å kram

Sabina sa...

For you honey..
http://www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
Hoppas allt är bra och att E är pigg å att du får jobba i morgon.
Puss

CiCCi sa...

Hej kompis. Synd att jag inte var hemma iaf dårå när du ändå var hemma. Rackarns. Ja imorgon blir det jobba igen. Och tack för nedräkningen. Puss puss

Jill sa...

Stackare. Hoppas liten kryar på sig snabbt.

Mari sa...

Nedräknaren gick hem hos Jeppe!!
Hoppas att E är bättre.

Kramis

CiCCi sa...

Jill: Jorå han kryar på sig. Pencillin gör underverk.

Mari: Kul att han gillade den. Nu kan han besöka min blogg varje dag och hålla koll. Det är som om jag tjuvstartar med adventskalendern. E är bättre. Skönt. Kram på er.

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas han kryar på sig och sedan förblir frisk året ut!

CiCCi sa...

DMH: Det hoppas jag med, annars blir det kanske operation. Huga.