lördag 15 november 2008

Härlig helg, otäcka tankar och vackra ord

Helg igen och jag har, som vanligt när jag inte har E, sett till att jag har ett fullspäckat schema.

Igår hade jag tjejer här på en mysig liten tjejmiddag. Tre glada tjejer å så jag. Lagade god god pasta med krämig kycklingsås och till efterrätt god god glass. Och så en massa vin och en massa prat. Klockan ett la jag huvudet på kudden. Så väldans trevligt.

Ungefär samtidigt firades min morbror, ni vet han elektrikern som hjälpte mig med all el. Snällaste morbror firade sin 60årsdag (stort Grattis kära morbror K) på Ålandshav tillsammans med många ur min familj. Jag var inte med, och det kan ju tyckas vara lite konstigt. Men det finns fler skäl till det. Jag har tagit ganska mycket ledigt från jobbet i höst och det kändes svårt att be om ledigt igen. Hade säkert fått ledigt för att följa med, men som sagt, det har helt enkelt kännts som om jag bara bett om ledigt den här hösten. Sen gillar jag inte mörka hösthav. Det sista fick mig igår att komma på att om något händer där ute är jag ensam kvar. Ingen mamma, pappa, syster. Inga morbröder, mostrar eller morföräldrar. En jättejobbig känsla och otäcka tankar. Men det hända inget, dom kom hem igen.

Det är bra att dom kom hem igen (av flera skäl såklart) för idag ska jag hem till systeryster och leka. Varje födelsedag ger vi varann en upplevelse istället för saker. Och idag ska jag få min födelsedagspresent. Fyllde år i maj, men som ni kanske förstår har jag inte kännt mig allt för pigg för roligheter. Men nu så, nu kan jag ju tillåta mig själv att tänka på mig själv igen.
Jag återkommer med information om vad vi gjorde, för just nu har jag ju ingen aning om vad vi ska göra. Med tanke på att systeryster går och bär på "mosters lilla älskling" så blir det inte dans på borden på nåt käckt ställe ala Stureplan. Men jag är säker på att det blir kul, mysigt och alldeles underbart. Behöver inte det där gå-ut-och-träffa-människor-jag-inte-känner just nu.

Nu behöver jag er hjälp kära bloggisar: Har tänkt att jag i köket ska på nåt sätt få upp såkallade väggord. Nu har jag hittat en hemsida där man kan beställa det och även designa egna ord. Jag kan bara inte komma på nåt bra. Nåt med kärleksfulla vackra ord, men inte för sockrigt kanske. Nåt ordspråk eller en rad ur nån låt. Kan ni komma med tips, snälla.

Dags att packa väskan.
Trevlig helg.

8 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Verkar som din helg blev bra trots att du inte kunde följa med och fira.

Och tack för "tipset": det var ytterst länge sedan jag gjorde pasta med smarrig kyckling!

Hm, det där med väggord är häftigt och jag har inte riktigt bestämt mig för ifall jag tycker om det...men, jo, det är nog bra trots allt.
Råd avseende väggord? Tja, varför inte använda Deltagängets underbara fras "Don't get mad - get even"...ha, ha!
Nej, det är nog ingen bra uppmaning när jag tänker efter...

Sabina sa...

Darling gumsan, låter ju som en underbar helg med syster.
Dessutom vet ju jag vad du fick så, lovely säger jag bara.
Väggord, svårt ska fundera coolt tycker jag med svårt.
Vi får höras, tack för ditt sms i gårkväll.
Puss

Sabina sa...

Honey jag har en tävling på min blogg, klart du ska vara med, en julklapp till mor el syster kanske el varför inte till dig själv??
Puss

Helén sa...

Var länge sedan jag var inne hos dig och läste nu, tiden bara flyger ju iväg! Är nyfiken på vad du fick göra med syster, men jag hoppas ni hade jättetrevligt i vilket fall! =) Kram på dig!

Lova.. sa...

Jag har också funderat på det där med väggord och några som jag har kommit fram till är:

Carpe diem-fånga dagen..

Live well
laugh often
and love much..

Dröm om morgondagen
Minns gårdagen
Lev idag..

Och en favorit som jag har i huvudet på grund av att min mamma alltid sa det till mig:

Lär dig livets stora gåta..
Älska, glömma och förlåta..

Det lilla ordspråket har hjälpt mig många gånger i livet :)

Jaja, kanske kanske lite hjälp på vägen i alla fall till ditt egna väggord :)

Kram!

Anonymous sa...

Hej tjejen!
Passar på att kika runt lite då det är lugnt på jobbet.
Hoppas att du fick en trevlig dag med systeryster..spännande att få höra vad det var ni gjorde.
Kanonväder idag, tog en liten ensam prommis på lunchen istället för att bara sitta här och häcka..tråkigt att gå själv bara.
Skulle ha ridit igår i det "trevliga vädret" men tur o oturen så hade han trampat av sig en sko, så ridningen fick ställas in så vi får skjuta på den turen tills nästa helg istället.
Ha det gott så länge, kramen Marie

CiCCi sa...

DMH: Japp, det blev bra, ska snart berätta. Får se om jag tar något av dina förslag...hm...

Sabina: Japp, som du vet så var det alldeles, alldeles underbart. Hör av dig om du kommer på nåt bra till väggen. Ska bara svara här så ska jag jogga in till din blogg och kolla in tävlingen. Puss på dig honey.

Helen: Jag vet vad du menar. Är heller inte just nu speciellt aktiv med bloggbesök, men jag tittar in nån dag till dig med. Kramis

Lova: Dom är fina allihop. Får se vad det blir. Kan inte bestämma mig bara. Kram

Marie: Härligt med promis mitt på dagen. Borde jag också gjort, men har inte så jätte mycket tid. Skönt med dagar då solen skiner. Mer sånt tack! Kram på dig.

Annika sa...

Jag brukar beställa på vimsadekor, de har många färdiga... kom o tänka på ett, som passar dig så bra just nu...

Your dreams will come true

Du hittar den på länken, hus dem finns även ett super sött citat från Nalle Phu.
http://www.vimsadekor.se/visa_produkt.asp?id=760&t=Your+dreams+will+come+true

Kramis