torsdag 20 november 2008

Dagens stöld

Jag stjäl den här ideén av Sabina. Himla bra å ta till när jag har lite dålig fantasi, som idag.

DAGENS VILL HA: Mer tid.
DAGENS KLÄDSEL: Just nu, bruna mysbyxor och brun tröja. Två nyanser av brunt alltså.
DAGENS SMINK: Puder, ögonbrynspenna, mascara och sån där som trollar bort svarta ringar under ögonen.
DAGENS FRISYR: Sne lugg med litet spänne och lite rufs. (behöver en klipptid! Nu!)
DAGENS HÄNDELSE: Gjort pepparkaksdegen inför helgens julbak.
DAGENS LÅT: All I want for christmas (tillägnad Sabina, tänker på dig när jag hör den här, å jag vet, lite för tidigt, men vem bryr sig)



DAGENS PLANER: Inte så mycket kvar. Nästa plan är att komma i säng i tid.
DAGENS SAKNAD: Tid, tid och åter tid.
DAGENS DUMMASTE: E har ont i halsen igen, bara det inte är strepto igen.
DAGENS SJUKA: Kom på efter ett samtal med mor, att jag oroar mig mer för att jag inte får en hel lön om jag måste vabba i morgon än om Es onda hals.
DAGENS DROG: Pepparkaksdeg, mumsfilibabba.
DAGENS ROLIGASTE: Jobbet, skratta mycket idag. Har det riktigt bra där.
DAGENS FAVORIT: E, min gos.
DAGENS KÖP: 4 par stickade tunna fingervantar, 3 par skidhandskar, 3 par tjockare strumpor och en halsduk till E. Inga mer kalla händer. Förlåt gubben att du inte hade vantar i morse när vi gick till skolan.
DAGENS GODIS: Tårta.
DAGENS HUMÖR: Rätt så bra faktiskt.
DAGENS FAKTA: Om en månad har jag semester i en vecka. Å snart är det faktiskt jul.

Så det så.

11 kommentarer:

Sabina sa...

Blev så glad så jag fäller en tår mitt i natten, världens bästa jullåt=) Tack!!
Du är bäst helt enkelt. Hoppas du kom i säng i tid, det gjorde jag men så vaknade jag kl 03.00 å here I am liksom.
Puss

CiCCi sa...

Nämen Sabina då. Vet inte vad jag ska säga. Det blir bättre, jag lovar, och snart sover du bra igen. Det är helt enkelt din låt gumsan. Det är...kärlek...ja du vet love actually. puss puss

Det Mörka Hotet sa...

Pepparkaksdeg, för tusan: klart vi måste fixa till en sådan i helgen, tack för tipset!

Lasse K sa...

Asch! att jag inte visste om att det var vant-brist! Kunde ju fixat skidhandskar åt dig alldeles gratis :(
Men kanske behöver fler? =)

CiCCi sa...

DMH: Vassego. Har alltid funderat på varöfr man ska vänta in i det sista med nåt som är så roligt. ingen stress jul här inte. Lycka till!!

Lasse K: Inte visste jag att du hade ett helt lager med vantar, alldeles gratis. Antar att jag kommer att behöva mer vantar till E, det försvinner och går sönder, så bring it over!!

Annika sa...

Vilken smart lista :-)

Fast jag har fortsatt din utmaning kavr att ta till... men tiden har inte funnits. Började jobba heltid i måndags... som visade sig bli det dubbla... sjukt galet.

Nåja, det gäller bara för en månad, sen blir det deltid igen, för just nu har man inget direkt liv, kanppt hunnit se mina Älsklingar på hela veckan :-(

Fick även jag i panik åka o inhandla både vinterjaca, termosar vantar o hela kittet till Linus... kylan tog oss lite på sängkanten :-)

O i helgen ska det JULPYNTAS!!! Äntligen!!! Blev lite sugen på pepparkaksbak när jag såg dig nämna degen... hmm kanske blir det med :-D

O JAAAA... en super FIN julig låt!!

Trevlig helg!!

kramar i massor

Lasse sa...

Vilken storlek vill storgrabben ha på handskarna då? :)

CiCCi sa...

Annika: Ja du, jag är själv inte så bra med det där med utmaningar har jag upptäckt. Jag har ju inte antagit din heller än, den med innehållet i min handväska. Sorry. Vad mysigt med julpyntar helg. Själv har jag haft en toppen helg med en massa bakande. Sååå mysigt. Kramis på dig.

Lasse: Jadu, det beror ju på, men på hans nyinköpta handskar står det 122-128 cl. Är det såna storlekar du har?

Lasse sa...

Sådär, Då ligger lite handvärmare hemma hos mig. storlek 4 tror jag det var. största pojkstorleken som fanns. får väl se om dom passar :)

Anonymous sa...

Halloj tjejen!
Hoppas du hade en skön helg med pepparkaksbak. Tjejerna ska till mamma på lördag och baka, får se hur många det blir.. Tänkte passa på att åka o handla lite klappar då, men kom på att det är löningshelg så det lär väl vara kaos i affärerna, men men inte mycket annat att välja på.
Nästa helg den 6:e ska vi till Älvsjö-mässan och ställa ut vovsingen, får se hur det går.
Tråk tråk på jobbet, blääää! Har lämnat in önskemål att få gå ner i tid, hoppas få det beviljat....
Ha det gott, kramen Marie

CiCCi sa...

Tack snälla Lasse!!

Marie: Nämen är det så trist på jobbet. Hoppas då att du får gå ner i tid istället. Tänkte ta julklappshandlingen på söndag. Är ju dags att komma igång nu. Bara man vet vad man ska köpa så går det nog vägen ska du se. Kram på dig.