söndag 21 december 2008

Rimmarstuga

Fjärde ljuset brinner och jag äter en pepparkaka.
Och innan jul ska jag även hinna benen raka.

E har varit och lekt hos kamrat.
Jag har städaat och handlat lite julig mat.

Nu sitter jag med datorn i knät och surfar samtidigt som jag tittar på filmen "Heartbreak hotell".
Har ont i armbågarna, kanske dom fått en smäll.

Något som liknar snö faller ner från skyn.
Iallafall här i den lilla byn.

Men imorgon är det nog ett minne blått.
Kvar är bara slask och grått.

Jag önskar jag hade tid att rimma på paketen.
Men innan jag klurat ut något riktigt bra att skriva smäller nyårsraketen.

Det här blev inge vidare inlägg.
Tror ni fortfarande på tomten och hans vita skägg?

Nu är reklamen snart slut och filmen fortsätter.
Sen är det sömn som gäller och drömmar om smarriga efterrätter.

Å jisses det här låter verkligen inge vidare, uppriktigt sagt väldigt illa.
Men jag är ingen skald eller poet från Målilla.

Vet inte hur man rundar av och slutar på ett snyggt sätt.
Jag lovar det här är inte alls lätt.

Men nu sätter jag stopp och hoppas ni vill komma tillbaka.
Slut är även min pepparkaka.

11 kommentarer:

Annika sa...

Var ju underbart rimmat!!! Härligt!! Hoppas du hinner med att raka benen innan jul ;-D

kramis!

Sabina sa...

Men vad du kan, då är det dig man ringer med det oxå då=)

Vi tittade oxå på den filmen, rätt kul faktiskt.

Ha en bra dag, själv ska jag stå ut med surAlbin.

Kraaaaaaaaam

Jill sa...

haha, vilket rim!

Hoppas ni får en riktigt fin jul! Kram

Monica sa...

Shit pomfrit vad du är proffsig på att rimmma! Coolt!

Kram!

CiCCi sa...

Annika: Det var snällt sagt. Tänkte att jag inte skulle få några kommentarer alls. Men där hade jag ju fel. Det ska nog hinnas med. Kram på dig.

Sabina: Nä, ring inte mig. Jag är inte så bra alls, men det var lite kul ändå. Å en surAlbin, I know the feeling. Kram och puss.

Jill: Eller hur! kan inte låta bli å små le iaf. Trodde ingen mer skulle göra det. Önskar dig detsamma. Kram kram

Monica: Inte alls proffsig. Bara lite urtråkad och sugen på att skriva nåt annat. Men tack ändå. kramis

gaspode sa...

Annars är ju Victor Rydbergs "Tomten" en klassiker den här tiden på året, vi twistar till den lite tycker jag:

Midsommarnattens köld är hård, kärnorna gnistra och flamma.
Allan sover i enslig gård,
samma gör Allans mamma
Månen vandrar sin tysta ban
kattfan har fastnat i morsans garn.
Snön ligger still på taken,
tomten fryser om händerna.

God Jul!

Sandra sa...

Hi hi... vad kul skrivet!

GOD JUL!

*kram*

Det Mörka Hotet sa...

...och här kommer ännu en pepparkaks...kille: kram och hoppas ni får en toppenjul!


Fint rimmat, förresten!! :-)

CiCCi sa...

Olle: Den var...eh...vahettere..annorlunda..fin, men annorlunda...hihihi ;-)
Kram på dig vännen.

Sandra: Men tack så mycket. Vad snäll du är. God jul och kram på dig.

DMH: Å så trevligt. Besök av en äkta peppis. Önskar dig en alldeles trevlig jul tillbaka. Kramar i massor.

Anonymous sa...

God Jul på dig GUMMAN!!!!! Ha nu ett par underbara dagar!!!! Julkramar från Petra

CiCCi sa...

Petra: God jul på dig också och jag önskar dig en alldeles underbar julhelg.