söndag 28 december 2008

Kamera

Jag har fått en digital kamera!! Inte av tomten utan av min allra käraste syster. Och fått kanske är fel ord, men jag får iaf låna den på obestämd tid. Tack snälla rara underbara systeryster. Så nu, gott folk, ska jag visa er lite bilder från gårdagens trevliga tjej-fnitter-champagne-fonduemiddag.

Mari kom med den briljanta ideén någon dag i november att vi borde passa på att träffas nu när Carro skulle komma hem till Sverige och fira jul från sitt nya hemland. Och eftersom jag flyttat och inte hade E denna helg passade det ju bra att bjuda in till tjejmys hos mig.



Carro kom med riktigt god champagne levererad enda från Schweiz. En fantastiskt god Moët som hade små små Swarovski stenar instansade i flaskan. Kan dom vara värda något? Vill inte kasta flaskan för den var så fin, men var ska den nu stå?



Poff sa det så var flaskan öppnad.

Sen blev det smarrig buljongfondue. Temat för kvällen var "något-att-äta-som-vi-aldrig-äter-med-våra-barn-(och deras män)-för-det-är-för-jobbigt".



Vi tackar Monica för förslaget.



Vi tackar samma person för ideén till efterrätten, chokladfontän. Himlans vad gott det var att doppa frukt och mashmellows i varm smält choklad. Men oj vad mätt jag var sen.

Å ganska sent blev det för fyra fnittriga tjejer som inte setts på ett tag.



Bakgrunden till vår vännskap är att vi gick gymnasiet ihop för hundra år sen, men det känns som igår så fort vi ses. Det är så härligt med vänner som dessa, inga krav inga måsten och man får älta hur tragisk man känner sig. Dom lyssnar och förstår att livet känns hopplöst.

Känner mig seg idag. Beror på för lite sömn och för mycket av livets godaste dryck. Men jag är ensam och får göra vad jag vill idag så det blir nog en dag i soffan. Ska bara gå ett varv med dammsugaren först och dra på mig varma kläder för en promenad i den kyliga soliga decembereftermiddagen.

Vad har ni haft för er?

8 kommentarer:

Sabina sa...

MEN sådant mys.
Låter som en fantastiskt härlig kväll en sådan som du verkligen är värd.
Hm Chokladfontän, sån vill jag oxå ha=)
Kraaaaaaaaaam

CiCCi sa...

Japp, 100% mys. Det var gott, mäktigt men gott. Kraaaaaam tillbaka

Annika sa...

Åhhhh vilken härlig kväll Ni hade!!! Lite avis är jag på Er ;-)

Den där flaskan kan du ju fylla med snygga silverpärlband från IKEA, reas ut för typ någon krona per paket nu. Korka igen och ställa på något snyggt ställe i köket som dekoration!

Så kul att få se båda Carro, Marie & Monica på bild igen!!

Massor av kramar

CiCCi sa...

Annika: Ja, det var en väldigt kul kväll. Det var en bra idé. Ska fundera ett tag så får vi se. Kramis

Annika sa...

Oj vad ni såg ut ha mysigt blev lite avis allt. Håller med Annika att det var kul o se alla på bild.
Tänker på er alla med jämna mellanrum och ofta finns tanken hos dig nu Cicci. du fixar det här det tror jag allt. Kram Annika (Säter)

CiCCi sa...

Hej Annika: Vad kul att du titta in här. Tror du verkligen på mig? Knappt jag gör det själv så det känns skönt å höra, men som du vet, jag klara mig om jag så ska leva ensam för all framtid. Kramis

Caroline sa...

Lite sen som vanligt! Maste bara tacka för en super super trevlig kväll! Hade ont i magen dagen efter att ha skrattat sa... Mera sana kvällar! Sa har du kommit vad du ska göra med flaskan (du far slänga den..). Korka igen till nästa nyar?

Kram

PS Ser man verkligen ut sa pa bild?? Vi skulle väl ha tagit nagra till med utl....

CiCCi sa...

carro: Nämen hej vännen. Vad kul att du titta in här. Flaskan står i skåpet. Kan bara inte kasta den. Du är jätte snygg på bild! Vi skulle tagit fler bilder, helt klart. Kramis