torsdag 27 augusti 2015

Zombies, finns dom?

Ja en enligt mig finns dom. Ser dom dagligen. Tom blick, hasande i vissa fall lite bleka. Dom hasar sig fram på övergångsställen men en hand i fickan utan det minsta omtanke på dom som är runt omkring. Dom släpar sig fram i butiker med en vagn framför sig, ställer sen gärna ifrån sig vagnen i mittgången för å blockera hela gången. 

Men för egen del märker jag dom mest när dom åker kommunalt. Buss å tåg är det jag har mest erfarenhet av. Bussen kommer å dom ska kliva på. Å det går i slooooowmoooootion. Bara för att man kliver på bussen innebär inte det att man kommer i tid till t ex tåget. Busschauffören väntar oftast snällt tills zombien satt sig ner. Kliva av bussen likadant. Dom stannar gärna precis utanför dörren för att se sig om vart dom ska. (Det här beteendet har jag även sett när dom kliver av en rulltrappa) Å dom brer ut sig när dom lämnar tåget. Gärna i trappan från perongen till gatuplan så bakomvarande inte ska ha en chans å hinna med bussen. Oftast med en telefon i handen också som dom inte släpper blicken ifrån. 

Tur att den här sortens zombies inte är blodtörstiga å hungriga på hjärna oxå... Dom är bara jävligt självupptagna å väldigt irriterande.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Hatar kommunalt. HATAR

CiCCi sa...

När jag blir miljonär ska jag aldrig mer åka tåg. Aldrig! Hatar sl! Å zombies. Å cancer.