måndag 24 augusti 2015

Första skoldagen

Så kom den där dagen tillslut som han väntat på med blandade känslor. Dagen då min stora kille tog klivet till högstadiet. Fast han var så liten för inte alls så länge sen, eller...

Han börjar åk sju på sigtunaskolan humanistiska läroverket, sshl. Ställde honom i kö redan när han var 4 månader men trodde nog innerst inne att han inte skulle gå där. Och han vill egentligen inte. Känner ju ingen, ingen från klassen börjar där, långa resor osv. Men nu har han gjort sin första dag och det verkar som det var ok. Redan fått några nya vänner. 

Jag är iaf glad att han börjar där. Kan bli bra. Riktigt bra. 


2 kommentarer:

mormor sa...

Det blir bra bara man låter det ta den tid det behöver. Det är en bra skola och jag hoppas han ska trivas.

CiCCi sa...

Han kommer snart trivas å jag vet att han kommer tacka oss när han går ut nian. Minns när jag åkte till Malung. Två första veckorna var hemska å jag ville bara ge upp, men nu är jag så tacksam!