tisdag 18 augusti 2015

Sista flyget?

Hemma två dagar med snorisdoris som kom på besök lagom tills man skulle börja jobba igen. Helt ok att vabba när solen skiner där ute. Det hade såklart varit ännu bättre om man inte satt fast i en lägenhet, men men...fröken aldrig riktigt nöjd...

V är inne i en riktigt skön trotsålder just nu å hon kan verkligen driva oss till vansinne. Jösses. Lyssnar inte alls å är en riktig suris emellanåt. Å det sista smittar såklart av sig. Jag e riktigt sur just nu å ser set mesta i svart, en det är den tiden på månaden också så jag ska inte bara skylla på V. 

Var iväg till Schweiz i helgen som var med vännerna Mari å Monica. Åkte till den lilla staden Aigle för å fira Carro som fyller 40 senare i år. Å det kunde varit en riktigt grym resa om det inte var för att det regnade hela tiden och att vi var tvugna att byta flyg i Zürich både dit å hem. Dessutom efter bytet påvägen till Geneve slog blixten ner i planet å det var väldigt skakigt ett tag. Trodde verkligen att jag skulle dö å jag ville bara vända hem igen. Dessutom tog det hela söndagen att ta sig hem vilket gjorde att lördagens fest tog slut snabbt. Tror jag bestämde mig för att om jag överlevde flyget hem så var det min sista flygning. Vill så gärna se mer av världen typ sandstränder på Bali, Greklands ö-värld, Disneyland, NHLmatch i new york, shoppa i Barcelona och ta en öl på en pub i London igen. Men nej, det får helt enkelt inte bli så. Jag får acceptera att jag dör nyfiken. 

Nu måste jag hitta på nåt så inte V somnar. Bilder från helgen kommer sen. 

2 kommentarer:

Mamma sa...

Man kan ta sig fram i världen med tåg och båt också eller gör som Stig-Helmer gå på terapi mot flygrädsla.
Kram

CiCCi sa...

Terapi kanske. Båt är inte ett alternativ heller så mer alkohol i kroppen eller terapi! :-)
Kram