fredag 28 augusti 2015

Sov gott

Efter en ganska tung dag med en massa känslor är det skönt att krypa ner i gästsängen hos mor å far. Känner mig trött och slut. Känns skönt att vara här å ladda batterierna.

Idag begravdes Eriks hockeytränare Peter. Bara 40 år. Cancerjäveln tog honom från sina två barn och fru. Sin familj. Och från sina killar. Kommer vara en stor tom plats i båset fr o m nu. 

Kände inte Peter personligen. Hade det inte varit för hockeyn hade vi nog aldrig träffats. Men det lilla jag lärde känna honom så vet jag att han var en kämpe, in i det sista. Det är så jävla orättvist! Fuck cancer! Dra åt helvete!

Så jag har gråtit idag. Massor. En jättefin begravning, fullsatt kyrka, fin sång och en massa kärlek och värme. Killarna tog på sig det vita spelarstället för att visa att dom håller ihop. Hedra coach. 

Så nu har jag ingen energi kvar. Så trött. Mina sista tankar idag går till Peters familj. 
Sov gott Peter. 

God natt 

2 kommentarer:

Sabina sa...

Åhhhhhh så sorgligt, tänker massor på honom jag med. Särskilt idag.

Hoppas du kunnat sova bra inatt, trots allt.

Älskar dig.

Puss å kram

CiCCi sa...

Sov hyfsat iaf. Tack älskling. Älskar dig med. Massor.
Puss å kram